Δεσμεύτηκε πίστωση, ύψους 40 εκατ. ευρώ, σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, προκειμένου να καλυφθεί η δαπάνη παροχής υπηρεσιών παρασκευής, συσκευασίας και διανομής, ζεστών γευμάτων (σχολικά γεύματα) σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Αυτό ορίζει απόφαση της υπουργού Εργασίας Έφης Αχτσιόγλου, η οποία αναρτήθηκε στη «Διαύγεια».

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

34 οι συλληφθέντες, δεκάδες οι διακινητές / Σε 57 ημέρες ο τζίρος από την πώληση των ναρκωτικών έφτασε τις 570.000 ευρώ

Την περασμένη Τρίτη αστυνομικοί των διευθύνσεων Ασφάλειας, 'Αμεσης Δράσης και Αστυνομικών Επιχειρήσεων Θεσσαλονίκης συμμετείχαν σε ευρείας κλίμακας επιχείρηση, με στόχο την εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης που διακινεί ναρκωτικά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο.

Διακόσιοι αστυνομικοί, παρουσία και δικαστικών λειτουργών, ερεύνησαν εξονυχιστικά την Πανεπιστημιούπολη και περιοχές πέριξ αυτής, μπήκαν αιφνιδιαστικά σε δωμάτια των φοιτητικών εστιών του Ιδρύματος, σε διαμερίσματα, ακόμη και σε δωμάτια ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης. Στο τέλος του 24ωρου έγινε γνωστό ότι έχουν συλληφθεί 43 άτομα, εκ των οποίων τα 34 για συμμετοχή στο κύκλωμα διακίνησης ναρκωτικών και τα υπόλοιπα εννέα για άλλες υποθέσεις, ενώ κατασχέθηκαν 14 κιλά κάνναβη, αλλά 3,5 κιλά επεξεργασμένη κάνναβη σε μορφή «σοκολάτας», χρήματα και οπλισμός.

Η παραπάνω επιχείρηση ήταν η κορύφωση μιας αστυνομικής έρευνας που ξεκίνησε τρεις μήνες νωρίτερα, τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν άρχισαν να πυκνώνουν οι καταγγελίες για απρόκλητη δράση διακινητών ναρκωτικών που λυμαίνονται το πανεπιστημιακό campus και τις περιοχές πέριξ αυτού, δημιουργώντας κλίμα ανασφάλειας σε φοιτητές, πανεπιστημιακούς και πολίτες που κινούνται εντός του Ιδρύματος. Για την αντιμετώπιση της κατάστασης που είχε διαμορφωθεί, η Σύγκλητος του ΑΠΘ με το υπ' αριθμόν 2552 από 2/10/18 έγγραφό της προς την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης και τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση της πόλης επικαιροποιεί την προηγούμενη σχετική απόφασή της (από 31/8/2017) για συνεχή παρέμβαση και διενέργεια ελέγχων των αρμόδιων οργάνων της ΕΛ.ΑΣ. εντός του Πανεπιστημίου.

Από διωκτικά έγγραφα προκύπτει ότι η αρχική πληροφόρηση που φτάνει στις αστυνομικές αρχές αναφέρει ότι το συγκεκριμένο κύκλωμα, τα μέλη του οποίου φαίνεται να κατάγονται από την Κορυτσά της Αλβανίας, επικράτησε στο χώρο του Πανεπιστημίου τουλάχιστον από τις αρχές του 2017, ύστερα από διενέξεις και ένοπλες συμπλοκές με άλλο δίκτυο ομοεθνών του, καταγόμενων από περιοχή της βόρειας Αλβανίας.

Το επόμενο διάστημα ακολούθησαν επαναλαμβανόμενες αστυνομικές επιχειρήσεις στο τρίγωνο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης - Ροτόντα- Ναυαρίνου που οδήγησαν στη σύλληψη μικροδιακινητών. Διάταξη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης που επικυρώθηκε με βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών άνοιξε -στο μεταξύ- τον δρόμο στην Αστυνομία για τη χρησιμοποίηση του μέτρου της φωτογράφισης και βιντεοσκόπησης με τεχνικά μέσα της δραστηριότητας των προσώπων που έχουν συγκροτήσει το καλά οργανωμένο και πολυπλόκαμο κύκλωμα. Μέσω του πλούσιου φωτογραφικού και βιντεοληπτικού υλικού -παράλληλα με τη φυσική επιτήρηση των χώρων του ΑΠΘ -καταγράφονταν καθημερινά οι κινήσεις όλων των εμπλεκόμενων προσώπων.

Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της ΕΛ.ΑΣ., ως ηγετικά μέλη της εγκληματικής οργάνωσης εμφανίζονται επτά πρόσωπα, όλοι Αλβανοί, ενώ τα διωκτικά έγγραφα αποδίδουν αρχηγικό ρόλο σε τριαντάχρονο άνδρα. Από τις παρακολουθήσεις με τα τεχνικά μέσα και τη φυσική παρουσία των αστυνομικών προκύπτει ότι το πολυμελές κύκλωμα δρούσε μέσω δύο συνεργαζόμενων υποομάδων: η πρώτη κινείτο στην Πλατεία Χημείου και η δεύτερη στο πάρκο πέριξ της λίμνης που βρίσκεται στο ύψος της Κτηνιατρικής Σχολής, στο πίσω μέρος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών και σε παρακείμενους διαδρόμους που οδηγούν σε τμήματα της Πολυτεχνικής Σχολής και του Παιδαγωγικού Τμήματος.

Οι ναρκωτικές ουσίες (κάνναβη) που έμπαιναν καθημερινά και διακινούνταν στο ΑΠΘ προσδιορίζονται κατά μέσο σε δύο κιλά και κατ' εντολή του φερόμενου ως αρχηγού και των δύο υπευθύνων των ισάριθμων υποομάδων διαμοιράζονταν στους διακινητές (μεταξύ αυτών και μικρός αριθμός ατόμων αραβικής καταγωγής) που με τη σειρά τους τα αποθήκευαν σε σημεία «καβάτζες», κοντά στις περιοχές δράσης τους.

Ο αριθμός των διακινητών που «αλώνιζαν» καθημερινά στο campus εκτιμάται ότι κυμαινόταν από 35 έως 50 και καθένας εξ αυτών παραλάμβανε μικροδέμα κάνναβης, βάρους τουλάχιστον 50 γραμμαρίων. Ημερησίως φαίνεται ότι πραγματοποιούνταν 500 αγοραπωλησίες. Όπως προκύπτει από τα διωκτικά έγγραφα, η τιμή πώλησης στον χώρο του ΑΠΘ διαμορφώθηκε σε 5 ευρώ ανά αυτοσχέδιο τσιγάρο ή γραμμάριο. Συμπερασματικά, κατά το χρονικό διάστημα των 57 ημερών της αστυνομικής έρευνας, ο τζίρος ανήλθε σε 570.000 ευρώ (2 κιλά ανά ημέρα επί 5 ευρώ επί 57 ημέρες έρευνας), όπως περιγράφεται στη δικογραφία.

Ως προς τον τρόπο εισαγωγής των ναρκωτικών ουσιών η έρευνα αποφαίνεται ότι κατέληγαν καθημερινά στο Ίδρυμα από σημείο που βρίσκεται πίσω από την Πολυτεχνική Σχολή (και κυρίως σε χώρο όπισθεν του αύλειου χώρου αυτής), ενώ προέρχονταν από απροσδιόριστο χώρο των Φοιτητικών Εστιών. Μάλιστα ο 30χρονος φερόμενος ως αρχηγός βρισκόταν καθημερινά στην είσοδο και σε κυλικείο των Φοιτητικών Εστιών, όπως επίσης σε χώρο πίσω από την Πολυτεχνική, συντονίζοντας την είσοδο των ναρκωτικών. Η δικογραφία που σχηματίστηκε καταγράφει αναλυτικά το δούνε και λαβείν των διακινητών, πολλοί εκ των οποίων διέμεναν σε ξενοδοχεία της πόλης.

Στο μεταξύ, οι 34 συλληφθέντες, κατηγορούμενοι ως μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, θα ξεκινήσουν να απολογούνται από σήμερα -ανά ομάδες- σε ειδική ανακρίτρια ναρκωτικών της Θεσσαλονίκης και η σχετική διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες μέρες.

Πηγή: protothema.gr

Με το άρθρο 91  του ψηφισθέντος νομοσχεδίου με τίτλο «Κατάργηση των διατάξεων περί μείωσης των συντάξεων, ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας 2016/97/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιανουαρίου 2016 σχετικά με τη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων και άλλες διατάξεις.» δίνεται η δυνατότητα ένταξης των υπηρεσιών του Προγράμματος “Βοήθεια στο Σπίτι” στις μόνιμες κοινωνικές δομές των δήμωνπου συμμετείχαν μέχρι τώρα στο Πρόγραμμα.
 
Η δυνατότητα αυτή δίνεται στους δήμους  ΟΤΑ είτε άµεσα είτε µέσω νοµικών τους προσώπων συµβλήθηκαν, το έτος 2011, µε την ΕΕΤΑΑ Α.Ε. και οι οποίι κατά την έναρξη ισχύος του νόμου, απασχολούν προσωπικό µε ενεργές συµβάσεις
Οι Δήμοι πρέπει να υποβάλουν µέχρι τις 31.1.2019 αιτήσεις, στις οικείες Αποκεντρωµένες Διοικήσεις, αποφάσεις τροποποίησης των Οργανισµών Εσωτερικής Υπηρεσίας τους, και σύστασης οργανικών θέσεων µόνιµου προσωπικού των ιδίων κλάδων και κατηγοριών και του ίδιου αριθµού, µε τις θέσεις του προσωπικού που απασχολείται στον οικείο Ο.Τ.Α. ή σε νοµικό πρόσωπο αυτού, κατά την έναρξη ισχύος του νόμου, στο πλαίσιο του Προγράµµατος «Βοήθεια στο Σπίτι».
Πλέον των οργανικών θέσεων  μπορούν να συσταθούν και οργανικές θέσεις µόνιµου προσωπικού, αριθµού ίσου µε το 7% αυτών.
Δεν απαιτείται γνώµη του οικείου Υπηρεσιακού Συµβουλίου.
 
Ο Συντονιστής της οικείας Αποκεντρωµένης Διοίκησης εγκρίνει εντός µηνός από την υποβολή τους.
Εντός δέκα (10) ηµερών από τη δηµοσίευση των αποφάσεων της παραγράφου 1, οι ενδιαφερόµενοι Ο.Τ.Α. υποβάλλουν αίτηµα για την πρόσληψη τακτικού προσωπικού, προς κάλυψη των νέων οργανικών θέσεων.
 
Β. Μοριοδότηση- προσόντα διορισμού (παρ.3)
Ως προς το σύνολο των προσλήψεων τακτικού προσωπικού που πραγµατοποιούνται µε την ειδική διαδικασία του παρόντος, η εµπειρία στο αντικείµενο της θέσης, εφόσον έχει διανυθεί χωρίς διακοπή µέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου, σε αντίστοιχες θέσεις παροχής υπηρεσιών κατ’ οίκον φροντίδας ή κατ’ οίκον νοσηλείας ηλικιωµένων ανασφάλιστων, ΑµεΑ και οικονοµικά αδύναµων πολιτών, στους οικείους Ο.Τ.Α. ή σε νοµικά πρόσωπα των οικείων Ο.Τ.Α., βαθµολογείται µε δεκαεπτά (17) µονάδες ανά µήνα και για συνολική εµπειρία µέχρι ογδόντα τέσσερις (84) µήνες.
Δεν υπάρχει κριτήριο εντοπιότητας

Όσοι διορίζονται στις θέσεις που συνιστώνται, δεσµεύονται να υπηρετήσουν στη θέση διορισµού τους επί τουλάχιστον δέκα (10) έτη από το διορισµό τους και, µέχρι τη συµπλήρωση του διαστήµατος αυτού, δεν αναλαµβάνουν καθήκοντα άλλα από εκείνα που αφορούν στην παροχή των υπηρεσιών του Προγράµµατος «Βοήθεια στο Σπίτι» και δεν µετακινούνται, αποσπώνται ή µετατάσσονται σε άλλες θέσεις.
 
Μέχρι τη δηµοσίευση των οριστικών πινάκων διοριστέων στις οργανικές θέσεις που συνιστώνται σύµφωνα µε την παράγραφο 1, οι υπηρεσίες του Προγράµµατος «Βοήθεια στο Σπίτι» παρέχονται από τους απασχολούµενους µε συµβάσεις εξαρτηµένης εργασίας ορισµένου χρόνου.

Το κόστος μισθοδοσίας των υπαλλήλων που θα παρέχουν τις υπηρεσίες του προγράμματος “Βοήθεια στο Σπίτι” καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

 

Η ανάδειξη και αξιοποίηση των μονοπατιών της Δυτικής Ελλάδας, μέσω του πεζοπορικού τουρισμού, είναι το κεντρικό θέμα στην 1η Τεχνική Συνάντηση Εργασίας του ευρωπαϊκού έργου PATH (Promoting Area Attractiveness through Hiking and Introducing a Different Touristic Approach), που θα διεξαχθεί στις 18 και 19 Δεκεμβρίου 2018 στο Μπάρι της Ιταλίας.

Πρόκειται για έργο συνολικού προϋπολογισμού 863.947,63 ευρώ, που υλοποιείται μέσω του Διακρατικoύ Προγράμματος INTERREG VA ΕΛΛΑΔΑ-ΙΤΑΛΙΑ. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συμμετέχει ως εταίρος. Στο έργο PATH συμμετέχουν επίσης η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Δυτικής Ελλάδος, το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υποδομών - Εθνικό Ερευνητικό Συμβούλιο της Ιταλίας, το Περιφερειακό Πάρκο Ανατολικής Ακτής Τάραντα (Ιταλία) και το Εθνικό Πάρκο Alta Murgia (Ιταλία).

Η υλοποίηση του έργου θα οδηγήσει στη δημιουργία 30 θεματικών διαδρομών πεζοπορίας στη Δυτική Ελλάδα, καθώς και πέντε διαδρομών για άτομα με αναπηρία. Οι θεματικές διαδρομές (υδροβιότοποι, ορεινά μονοπάτια, ιστορικές διαδρομές), χρησιμοποιώντας σημάνσεις QR code, ανάπτυξη διαδραστικών χαρτών και εφαρμογές, επιτρέπουν στον επισκέπτη να περιηγηθεί σε επιλεγμένα μέρη (self-guiding tourism), μειώνοντας την επιβάρυνση του φυσικού περιβάλλοντος από τις ανθρώπινες παρεμβάσεις.

Η πρωτοτυπία του έργου έγκειται στην προσέγγισή του για τη βελτίωση της εξατομικευμένης εμπειρίας. Στο πλαίσιο αυτό, θα αναπτυχθούν νέα εργαλεία και μέσα που θα επιτρέπουν στους επισκέπτες, τους ντόπιους και τους χρήστες να καταγράφουν τις ιστορίες τους και τα ενδιαφέροντά τους, καθιστώντας την εμπειρία των θεματικών διαδρομών μοναδική.

Στην Τεχνική Συνάντηση Εργασίας στο Μπάρι την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα εκπροσωπήσουν τα στελέχη της ΠΔΕ Κωνσταντίνος Τζαμαλούκας και Δημήτρης Καραγιάννης.

Αναρτήθηκαν σήμερα 14/12/2018 στη διαδικτυακή πύλη του ΟΑΕΔ www.oaed.gr, o Οριστικός Πίνακας Κατάταξης Ανέργων και ο Oριστικός Πίνακας Αποκλειομένων για το Πρόγραμμα Κοινωφελούς Χαρακτήρα σε Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης, ΤΟΣΚΕΔΠ και Δομές προσωρινής υποδοχής (Γ΄ Κύκλος), για 2.082 θέσεις πλήρους απασχόλησης.

Η κατάρτιση των πινάκων πραγματοποιήθηκε με αυτοματοποιημένο, διαφανή και αντικειμενικό τρόπο μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ) του ΟΑΕΔ, με βάση τα προβλεπόμενα κριτήρια της εγκεκριμένης από το ΑΣΕΠ Ν. 10/2018 Δημόσιας Πρόσκλησης.

Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για την ηλεκτρονική τους αίτηση και τη μοριοδότησή τους με τους ακόλουθους τρόπους:

Από το Μητρώο τους μέσω του e-Services IIS στην καρτέλα της αντίστοιχης αίτησής τους

Από τους πίνακες κατάταξης με τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησής τους και σε περίπτωση αποκλεισμού τους, για το λόγο που αποκλείστηκαν, από τον Πίνακα Αποκλειομένων

Οι πίνακες έχουν αναρτηθεί στο διαδικτυακό τόπο του ΟΑΕΔ στην ενότητα Πρόγραμμα «Προώθηση της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα σε Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης, ΤΟΣΚΕΔΠ και Δομές προσωρινής υποδοχής ή φιλοξενίας μέσω Δήμων, Περιφερειών και της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής – Γ΄ Κύκλος».

Οι άνεργοι που έχουν επιλεγεί για τοποθέτηση ως επιτυχόντες, καλούνται εντός προθεσμίας πέντε εργάσιμων ημερών από την ενημέρωσή τους, να προσέλθουν στην αρμόδια Υπηρεσία (ΚΠΑ2) όπου είναι εγγεγραμμένοι ως άνεργοι, προκειμένου να παραλάβουν συστατικό σημείωμα για την υπόδειξή τους στον Επιβλέποντα Φορέα ή/και στην Υπηρεσία Τοποθέτησης.

Σε περιοχές της νησιωτικής Ελλάδας όπου δεν υπάρχουν δομές του Οργανισµού, µε ευθύνη του αρµόδιου ΚΠΑ2 στο οποίο ανήκει ο Επιβλέπων Φορέας, θα εκδίδονται τα συστατικά σημειώματα τα οποία θα διαβιβάζονται ηλεκτρονικά στον Επιβλέποντα Φορέα µε κοινοποίηση στον ωφελούμενο. Η ίδια διαδικασία θα ισχύει και για τον ωφελούμενο που προέρχεται από απομακρυσμένες περιοχές π.χ. μετακινείται από την ηπειρωτική Ελλάδα στην νησιωτική ή από νησί σε άλλο νησί. Για τη διευκόλυνση της διαδικασίας στις περιπτώσεις των ωφελουμένων που έχουν υποδειχθεί και πρόκειται να μετακινηθούν σε απομακρυσμένες περιοχές (δηλαδή από την ηπειρωτική Ελλάδα στη νησιωτική ή από νησί σε άλλο νησί), παρέχεται η δυνατότητα στους ωφελούμενους -κατόπιν συνεννόησης µε τον Επιβλέποντα Φορέα- να αποστείλουν τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά, όπως περιγράφονται στα Παραρτήματα ΙΙ και ΙΙΙ της Οικείας Δημόσιας Πρόσκλησης, στον Επιβλέποντα Φορέα µε συστημένη επιστολή εντός πέντε εργάσιμων ηµερών από την ημερομηνία παραλαβής του σχετικού συστατικού σημειώματος.

Στις περιπτώσεις που δεν καθίσταται δυνατή η επικοινωνία των Υπηρεσιών του ΟΑΕΔ (ΚΠΑ2) με τους επιτυχόντες ωφελούμενους, οι ωφελούμενοι υποχρεούνται να εμφανιστούν στις αρμόδιες Υπηρεσίες – ΚΠΑ2 εντός 30 εργάσιμων ημερών από την ανάρτηση του Οριστικού Πίνακα Κατάταξης Ανέργων. Στην περίπτωση που παρέλθει η προθεσμία των 30 εργάσιμων ημερών, οι επιτυχόντες αποκλείονται από τον Οριστικό Πίνακα.

Επίσης, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ωφελουμένων στο πλαίσιο της καταβολής των πληρωμών τους, προσκομίζεται κατά τη διαδικασία της υπόδειξης ο αριθμός καταθετικού λογαριασμού ΙΒΑΝ με υποχρεωτικά πρώτο δικαιούχο τον ωφελούμενο.

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτικό σεμινάριο στην Πάτρα, με θέμα : «Ο ρόλος της αστυνομίας στην πρόληψη της αυτοκτονίας»

Το σεμινάριο διοργανώθηκε με μέριμνα του Συλλόγου Φορέα Ανάπτυξης Ανθρώπινου και Κοινωνικού Κεφαλαίου «ΚΛΙΜΑΚΑ». Οι αστυνομικοί που συμμετείχαν ενημερώθηκαν για θέματα που αφορούν την αναγνώριση αυτοκαταστροφικού ατόμου, παρέμβαση στην κρίση, παρέμβαση μετά την απόπειρα αυτοκτονίας, παρέμβαση μετά την αυτοκτονία.

Με ιδιαίτερη επιτυχία, διοργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε, στις 12-12-2018, σε αίθουσα του Γραφείου Εκπαίδευσης του Επιτελείου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αχαΐας, στην Πάτρα, εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα: Ο ρόλος της αστυνομίας στην πρόληψη της αυτοκτονίας.
Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε με μέριμνα της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αχαΐας και του Συλλόγου Φορέα Ανάπτυξης Ανθρώπινου και Κοινωνικού Κεφαλαίου «ΚΛΙΜΑΚΑ, ενώ το παρακολούθησαν Διοικητές Αστυνομικών Υπηρεσιών, Αξιωματικοί και Διαπραγματευτές της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αχαΐας, καθώς και ψυχολόγος της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδος.
Το συγκεκριμένο σεμινάριο εντάσσεται στις συνεχόμενες ενημερωτικές δράσεις που πραγματοποιεί η Ελληνική Αστυνομία, με σκοπό την πληροφόρηση σε θέματα που άπτονται της ψυχικής υγείας.
Κατά την ημερίδα αναπτύχτηκαν οι εξής θεματικές ενότητες :
• Αναγνώριση αυτοκαταστροφικού ατόμου,
• Παρέμβαση στην κρίση,
• Παρέμβαση μετά την απόπειρα αυτοκτονίας,
• Παρέμβαση μετά την αυτοκτονία.
Τις θεματικές ενότητες ανέπτυξαν, ο Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Ημέρας για την πρόληψη της Αυτοκτονίας ψυχίατρος κ. Κυριάκος Κατσαδώρος και η Συντονίστρια του Κέντρου Ημέρας για την πρόληψη της Αυτοκτονίας κα Όλγα Θεοδωρικάκου.
Οι συμμετέχοντες αστυνομικοί είχαν την ευκαιρία να αντλήσουν γνώσεις, να υποβάλλουν ερωτήματα και να λάβουν χρηστικές συμβουλές και οδηγίες για ζητήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή τους πράξη.

Η ενίσχυση των ΜΜΕ του ναυτιλιακού τομέα, η βράβευση της Περιφέρειας μέσω του Θεσμού BRAVO, καθώς και η θέσπιση βραβείων αριστείας για επιχειρήσεις της Περιφέρειας ήταν μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν την Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2018, στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του Δικτύου: «Συμμαχία για την Επιχειρηματικότητα και Ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα».

Η δημιουργία ενός Δικτύου Blue Growth με σκοπό τη συνέργεια ερευνητικών οργανισμών και ΜμΕ που σχετίζονται με τους κλάδους της μπλε οικονομίας και μπλε ανάπτυξης, με στόχο την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της καινοτομίας των ΜμΕ του ναυτιλιακού τομέα, συζητήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «Network’s support for SMEs in the Nautical sector of the Adriatic – Ionian Region (ECO-NAUTINET)» στο οποίο συμμετέχει το Επιμελητήριο Αχαΐας.

Στη διάρκεια της συνεδρίασης τα μέλη του Δικτύου ενημερώθηκαν ότι η «Συμμαχία για την Επιχειρηματικότητα και την Ανάπτυξη στην Δυτική Ελλάδα» απέσπασε ένα από τα δύο βραβεία που απονεμήθηκαν στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στο πλαίσιο του θεσμού BRAVO 2018, στον οποίο υποβλήθηκαν συνολικά 87 υποψηφιότητες φορέων Αυτοδιοίκησης. Η Περιφέρεια βραβεύτηκε επίσης για τη δράση της «Κάνε κάτι δραστικό, κόψε πια το πλαστικό», ενώ στον τομέα του τουρισμού διακρίθηκε ως ανερχόμενη τουριστική περιοχή της χώρας, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Treasures of Greek Tourism Awards 2018».

Τέλος, προτάθηκε η δημιουργία μίας νέας διαδικασίας βράβευσης πετυχημένων επιχειρήσεων της Περιφέρειας, χωρίς διαγωνιστικό χαρακτήρα. Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν σε επόμενη συνεδρίαση του δικτύου ΣΕΑΔΕ.

Στη συνεδρίαση παρευρέθηκαν εκπρόσωποι φορέων καθώς και μελών του Δικτύου, ανάμεσα στους οποίους ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Κωνσταντίνος Καρπέτας, ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών Δημήτριος Καραβίδας, η Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Ελένη Σπυράκη, τα μέλη του ΣΕΑΔΕ Θεόδωρος Τσούμπελης (Επιμελητήριο Αχαΐας), Κωνσταντίνος Κριτσώνης (Επιμελητήριο Αχαΐας ΑΧΕΠΑΝ), Νικόλαος Κοτσώνης (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος – ΣΕΒ ΠΔΕ), Ανδριάνα Αγγελοπούλου και. Αντώνιος Βαβουλιώτης (Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων στην Βιομηχανική Περιοχή Πατρών – ΣΕΒΙΠΑ), ο Βασίλειος Μπουργανός (Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας/Ινστιτούτο Επιστημών Χημικής Μηχανικής – ΙΤΕ/ΙΕΧΜΗ), Γεώργιος Τελώνης (Σύνδεσμος Τουριστικών Γραφείων Ελλάδας) και Κωνσταντίνος Ζαφειρόπουλος (Ο.Ε.Σ.Π.&ΝΔ.Ε).

Αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει για το χτίσιμο του αφορολόγητου, αφού έχουν απομείνει μόλις 17 ημέρες μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου.

Για να εξασφαλίσει κάποιος την έκπτωση φόρου 1.900-2.100 ευρώ που οδηγεί σε έμμεσο αφορολόγητο, πρέπει να έχει καλύψει ένα όριο αγορών με πλαστικό χρήμα ή με ηλεκτρονική τραπεζική, μέχρι το τέλος του χρόνου.

Για να δικαιούνται οι φορολογούμενοι την έκπτωση φόρου την κατοχύρωση του αφορολόγητου θα πρέπει να συμπληρώσουν:

το 10% των δαπανών τους με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα ή μέσω e-banking όταν έχουν ετήσιο εισόδημα μέχρι 10.000 ευρώ,

το 15% για εισόδημα από 10.001 -30.000 ευρώ

και 20% για εισόδημα από 30.001 και πάνω.

Σε περίπτωση που το ελάχιστο απαιτούμενο ποσό δεν καλύπτεται, ο φόρος εισοδήματος που θα κληθούν να πληρώσουν το 2019 προσαυξάνεται κατά το ποσό που προκύπτει από τη θετική διαφορά μεταξύ του απαιτούμενου και του δηλωθέντος ποσού, πολλαπλασιαζόμενης με συντελεστή 22%.

Η λίστα με τις e-αποδείξεις περιλαμβάνει τα είδη του σούπερ μάρκετ, τους λογαριασμούς για ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, σταθερή και κινητή τηλεφωνία, καύσιμα, πετρέλαιο θέρμανσης, κοινόχρηστα, ασφάλιστρα αυτοκινήτου, επισκευές κατοικιών, ανταλλακτικά αυτοκινήτων

Η λίστα των δαπανών με e-αποδείξεις που εξασφαλίζουν για τους μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες την έκπτωση φόρου περιλαμβάνει:

Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά: Ψωμί, δημητριακά, ρύζι, ζυμαρικά, κρέας, ψάρια, αλλαντικά, γαλακτοκομικά, έλαια, φρούτα, λαχανικά, σοκολάτες, γλυκά, παγωτά, χυμοί, νερό, αναψυκτικά κλπ.

Αλκοολούχα ποτά και καπνός: Αλκοολούχα, οινοπνευματώδη ποτά, κρασιά, μπύρες, καπνός, τσιγάρα, πούρα, πουράκια.

Ένδυση και υπόδηση: Υφάσματα, ενδύματα, καθαρισμός και μεταποίηση ενδυμάτων, παπούτσια, επιδιορθώσεις υποδημάτων.

Στέγαση: Ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, φυσικό αέριο, υγραέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, αποχέτευση, κοινόχρηστα, δημοτικά τέλη, επισκευή και συντήρηση κατοικία, εργασίες, υδραυλικού, ηλεκτρολόγου, ελαιοχρωματιστή, υπηρεσίες για τη συντήρηση πολυκατοικιών.

Διαρκή αγαθά, είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες: Έπιπλα, διακοσμητικά είδη, έπιπλα κήπου, φωτιστικά, χαλιά, μοκέτες, κουρτίνες, κλινοσκεπάσματα, οικιακές συσκευές, ψυγεία, πλυντήρια, ηλεκτρικές κουζίνες, κλιματιστικά, συσκευές θέρμανσης, εργαλεία, υπηρεσίες καθαρισμού, είδη καθαρισμού κ.α.

Μεταφορές: Ποδήλατα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα, λιπαντικά, μίσθωση γκαράζ και χώρων στάθμευση, μαθήματα οδήγησης, εισιτήρια τρένου, λεωφορείων, ταξί, αεροπλάνων και πλοίων.

Επικοινωνίες: Κινητή και σταθερή τηλεφωνία, σύνδεση Internet, ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Αναψυχή, πολιτιστικές δραστηριότητες: Υπολογιστές, κάμερες, μουσικά όργανα, άνθη, κατοικία ζώα, αθλητικές δραστηριότητα, θέατρα, κινηματογράφος, συναυλίες, μουσεία, βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά, πακέτα διακοπών.

Εκπαίδευση: Δίδακτρα για προσχολική, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Υγεία: Εκτός από τις επισκέψεις σε γιατρούς, τα φάρμακα και τα νοσήλια στις δαπάνες περιλαμβάνονται: φακοί επαφής και υγρά καθαρισμού, τεστ εγκυμοσύνης, προφυλακτικά, οινόπνευμα καθαρό, ιατρικά προϊόντα, γυαλιά μυωπίας, πατερίτσες, πιεσόμετρο, ζώνες παθήσεων, θεραπευτικές συσκευές και εξοπλισμός, οδοντιατρικές υπηρεσίες (σφράγισμα, λεύκανση, καθαρισμός δοντιών, τοποθέτηση θήκης), μικροβιολογικές εξετάσεις, φυσιοθεραπεία κ.α.

Ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια, κυλικεία.

Άλλα αγαθά και υπηρεσίες: Κουρεία, κομμωτήρια, κοσμήματα, ρολόγια, είδη για μωρά, οίκοι ευγηρία και ιδρύματα για άτομα με ειδικές ανάγκες, υπηρεσίες για βοήθεια στο σπίτι, ασφάλιση κατοικία, υγείας, οχημάτων.

Ποιες δαπάνες εξαιρούνται

Τα ενοίκια, δόσεις δανείων, τα τέλη κυκλοφορίες, αγορές ακινήτων, αυτοκινήτων, σκαφών αναψυχής, πληρωμή φόρων, αγορές μετοχών.

Πηγή: iefimerida.gr

Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2018 12:14

Δύο προσλήψεις στην Περιφέρεια

Την πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνολικά δύο (2) ατόμων για την κάλυψη εποχικών ή παροδικών αναγκών της Έδρας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας.

Δείτε την προκήρυξη εδώ.

Πηγή: dikaiologitika.gr

Με την παράδοση στον Πρόεδρο της Βουλής Νικόλαο Βούτση των χιλιάδων υπογραφών που συγκεντρώθηκαν ολοκληρώνεται η Κινηματική Πρωτοβουλία, που ξεκίνησε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας από το 2017, για τη συνταγματική κατοχύρωση της οικογενειακής στέγης και την προστασία της από τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς.

Την Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2018 και ώρα 12:00 το μεσημέρι, ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Γιώργος Αγγελόπουλος πρόκειται να καταθέσει στη Βουλή τους τόμους με τις χιλιάδες υπογραφές που υποστηρίζουν το δίκαιο αίτημα.

Για το λόγο αυτό, στην Αθήνα θα μεταβεί αντιπροσωπεία της Περιφερειακής Αρχής, με επικεφαλής τον Περιφερειάρχη Απόστολο Κατσιφάρα, αναμένοντας από την Κυβέρνηση να αναληφθούν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για τη συνταγματική κατοχύρωση της προστασίας μίας στέγης σε κάθε πολίτη, καθώς και τη δημιουργία αυτοτελούς νομοθετικού πλαισίου προστασίας της πρώτης κατοικίας.

Την κινηματική πρωτοβουλία έχουν συνυπογράψει η ΕΝΠΕ, Μητροπόλεις, θεσμικοί παράγοντες, δημοτικά συμβούλια και δημοτικές παρατάξεις, παραγωγικοί και κοινωνικοί φορείς, εκπαιδευτικά ιδρύματα, επιστημονικοί σύλλογοι, συνδικαλιστικοί φορείς, συλλογικότητες, προσωπικότητες από το χώρο της πολιτικής, του πολιτισμού και εθελοντικών κινημάτων και πλήθος πολιτών.

Η Περιφέρεια με την κινηματική της πρωτοβουλία ζητά:

Α) Συνταγματική κατοχύρωση της προστασίας της πρώτης μίας στέγης σε κάθε πολίτη.

Απαραίτητη κρίνεται, ειδικά ενόψει της αναθεωρητικής απόπειρας που έχει ήδη ξεκινήσει, η συνταγματική κατοχύρωση της προστασίας της στέγης, με διατήρηση της κατοικίας επιφανείας ανάλογης των οικογενειακών αναγκών εκάστου νοικοκυριού.

Β) Δημιουργία ενός αυτοτελούς νομοθετικού πλαισίου προστασίας της πρώτης κατοικίας

Απαραίτητη προκρίνεται η δημιουργία ενός αυτοτελούς νομοθετήματος, το οποίο:

Θα διασφαλίζει στέγη ανάλογη των οικογενειακών αναγκών σε περίπτωση ρευστοποίησης της κατοικίας κάθε οφειλέτη και για οποιαδήποτε οφειλή.

Θα θέτει αντικειμενικά και προκαθορισμένα κριτήρια εφαρμογής, ώστε να αποφευχθεί η καταχρηστική της επίκληση και εφαρμογή από άτομα που δεν χρήζουν ανάλογης προστασίας. Συγκεκριμένα θα πρέπει να γίνεται:

  1. i) Σαφής προσδιορισμός του ακινήτου που θα προστατευθεί ως κυρία κατοικία, ειδικά όταν υπάρχει πληθώρα επιλογών και ο οφειλέτης διαθέτει μεγάλη ακίνητη περιουσία. Έτσι τα στοιχεία που θα ληφθούν υπόψη θα αφορούν τις στεγαστικές ανάγκες του οφειλέτη βάσει:

Του αριθμού των προστατευόμενων μελών της οικογένειας που θα πρέπει να αποδεικνύεται σε ανύποπτο χρόνο και όχι εξ’ αφορμής της αίτησης προστασίας.

  1. ii) Σαφής προσδιορισμός οικογενειακού εισοδήματος του οφειλέτη από κάθε αιτία (εργασία, μισθώματα από ακίνητα, κέρδη από επιχείρηση, συνεισφορά συζύγου, κλπ.) σε συνάρτηση με τις βιοτικές ανάγκες του οφειλέτη και των προστατευόμενων μελών της οικογένειάς του (ανήλικα παιδιά, ενήλικα παιδιά που σπουδάζουν, προβλήματα υγείας κάποιου μέλους).

iii) Επαρκής απόδειξη της αδυναμίας του οφειλέτη να αποπληρώσει τις οφειλές του, ώστε να αποφύγει την επιβολή μέτρων δικονομικού καταναγκασμού εις βάρος του στην παρούσα κατάσταση.