×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 708

Τα μέλη της Ομάδας Διοίκησης Έργου και ο Τεχνικός Σύμβουλος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας πραγματοποίησαν επίσκεψη στο Δήμο Πατρέων την Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2019 και συναντήθηκαν με την αντίστοιχη Ομάδα Εργασίας του Δήμου με την οποία συνεργάστηκαν για την αξιοποίηση του παλαιού εργοστασίου «Λαδόπουλου».

Στη συνάντηση καταγράφηκε η υπάρχουσα κατάσταση, τέθηκαν τα δεδομένα και συζητήθηκαν οι απαιτήσεις του Δήμου Πατρέων σε σχέση με τις χρήσεις που έχουν προταθεί να αναπτυχθούν εντός του συγκροτήματος. Παράλληλα εξετάστηκαν πιθανές εναλλακτικές λύσεις ως προς τη διαμόρφωση των υφιστάμενων κτιρίων, δεδομένου ότι το πρώην Εργοστάσιο «Λαδόπουλου» αποτελείται από συγκρότημα 13 κτιρίων, το συνολικό εμβαδό των οποίων ανέρχεται σε περίπου 44.500 τ.μ., ενώ η έκταση του χώρου υπερβαίνει τα 48.000 τ.μ.

Η σύσκεψη ολοκληρώθηκε με τις κατευθύνσεις που δόθηκαν προς τη μελετητική ομάδα, προκειμένου το επόμενο διάστημα ο Τεχνικός Σύμβουλος να καταθέσει τις προτάσεις του για το Προκαταρκτικό Σχέδιο Γενικής Διάταξης (Master Plan), πιθανές πηγές χρηματοδότησης και χρονοδιαγράμματα. Τα νέα στοιχεία θα αξιολογηθούν αντιστοίχως από τους φορείς και αφού διαμορφωθεί το οριστικό Σχέδιο για το «Λαδόπουλο», θα ακολουθήσει η εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας – βιωσιμότητας που απαιτείται για να ενταχθεί το έργο στα ανάλογα χρηματοδοτικά προγράμματα.

Την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας εκπροσώπησαν τα μέλη της Ομάδας Διοίκησης Έργου Βαγγέλης Καραχάλιος και Χριστίνα Γεωργοπούλου, οι οποίοι μαζί με τους εκπροσώπους του Τεχνικού Συμβούλου Πέλλυ Τσεκούρα και Μαρία Κουκούτση είχαν συνεργασία με τους Αντιδημάρχους Πολεοδομικού Σχεδιασμού Παύλο Στάμο, Αρχιτεκτονικού Έργου – Καθαριότητας – Ανακύκλωσης και Μηχανολογικού Εξοπλισμού Χρήστο Κορδά, την Διευθύντρια Αρχιτεκτονικού Έργου Δήμου Πατρέων Ελένη Αλεξοπούλου και τον πολιτικό μηχανικό του Δήμου Πατρέων Δημήτρη Νικολάου.

Δικαιούχοι του νέου επιδόματος ανεργίας είναι οι ασφαλισμένοι που υπάγονται στον ΕΦΚΑ, οι οποίοι βάσει γενικών, ειδικών ή καταστατικών διατάξεων που ίσχυαν κατά την 31η 12-2016 είχαν υποχρέωση υπαγωγής στο τέως ΕΤΑΑ

Οι δικαιούχοι του επιδόματος του ΟΑΕΔ θα πρέπει να έχουν καταβάλλει την εισφορά που προβλέπεται για τον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας υπέρ των Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολουμένων – Κλάδος ασφαλισμένων τέως ΕΤΑΑ.

Γενικά, δικαιούχοι του παρόντος βοηθήματος ανεργίας είναι οι αυτοτελώς και ανεξαρτήτως απασχολούμενοι οι οποίοι είναι ασφαλισμένοι στον ΕΦΚΑ – τέως ΕΤΑΑ (τ. Τομέας ΤΣΜΕΔΕ, τ. Τομέας ΤΣΑΥ, τ. Τομέας Ασφάλισης Νομικών), εφόσον έχουν καταβάλει την ειδική εισφορά της παρ. 2 του άρθρου 44 του ν. 3986/2011 όπως ισχύει, δηλαδή την από 1.1.2011 εισφορά στον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας υπέρ των Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολουμένων που έχει συσταθεί στον ΟΑΕΔ.

Προϋποθέσεις – Έναρξη καταβολής

  1. Για τη χορήγηση βοηθήματος στους δικαιούχους του άρθρου 1 απαιτείται σωρευτικά η συνδρομή των κάτωθι προϋποθέσεων:

α. Συμπλήρωση τριών (3) ετών συνεχούς ή διακεκομμένης ασφάλισης εμμίσθου ή και ελεύθερου επαγγελματία στον πρώην Τομέα του ΕΤΑΑ, στον οποίο υπάγονται κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για τη χορήγηση του βοηθήματος ή κατά την διακοπή της επαγγελματικής δραστηριότητας.

βα. Αποδεδειγμένη διακοπή της επαγγελματικής δραστηριότητας, ή

ββ. Ετήσιο καθαρό ατομικό φορολογητέο εισόδημα του δικαιούχου από την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας κατά το φορολογικό έτος που προηγείται του έτους υποβολής της αίτησης για τη χορήγηση του βοηθήματος, που δεν υπερβαίνει το 60% του ποσού που αντιστοιχεί στο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών αναγόμενο σε ετήσια βάση και μη άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας κατά το εξάμηνο που προηγείται του μήνα που υποβάλλεται η αίτηση για τη χορήγηση του βοηθήματος. Ειδικά, στις περιπτώσεις ασφαλισμένων του πρώην Τομέα Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών (τ. Τ.Σ.Α.Υ.) οι οποίοι υπάγονται υποχρεωτικά στην ασφάλιση του ανωτέρω Τομέα ως μέλη εταιρειών ή μέλη διοικητικών συμβουλίων ανωνύμων εταιρειών, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν.982/1979 (Α΄, 239), όπως αυτή προστέθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 18 του ν.3232/2004 (Α΄, 48), απαιτείται αποδεδειγμένη διακοπή της επαγγελματικής δραστηριότητας τους.

γ. Καταβολή της εισφοράς που προβλέπεται από την παρ. 2 του άρθρου 44 του ν.3986/2011 (Α΄, 152), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 50 του ν.4144/2013 (Α΄, 88) και τροποποιήθηκε με τις παρ. 1 έως 3 του άρθρου 50 του ν. 4488/2017 (Α΄, 137) υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Ανεργίας Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολούμενων – Κλάδος ασφαλισμένων πρώην ΕΤΑΑ, για τουλάχιστον τρία (3) έτη συνεχούς ή διακεκομμένης ασφάλισης στον πρώην Τομέα του ΕΤΑΑ που υπάγονται, μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για τη χορήγηση του βοηθήματος, ή κατά τη διακοπή της επαγγελματικής δραστηριότητας. Ειδικά, για όσους ήταν ασφαλισμένοι στον κλάδο κύριας ασφάλισης του πρώην ΕΤΑΑ κατά την 1/1/2011 απαιτείται καταβολή της ανωτέρω εισφοράς για ένα (1) τουλάχιστον έτος, εφόσον η διακοπή της επαγγελματικής δραστηριότητας έγινε μέχρι 31/12/2012, ή καταβολή της ανωτέρω εισφοράς για δύο (2) τουλάχιστον έτη εφόσον η διακοπή της επαγγελματικής δραστηριότητας έγινε μέχρι 31/12/2013. Η διακοπή και στις δύο προαναφερόμενες περιπτώσεις πρέπει να υφίσταται συνεχώς μέχρι την υποβολή της αίτησης για τη χορήγηση του βοηθήματος. Τα ανωτέρω εφαρμόζονται και στις περιπτώσεις ασφαλισμένων που είχαν διακόψει την επαγγελματική τους δραστηριότητα μέχρι 31/12/2010, και ασφαλίζονται εκ νέου στο κλάδο κύριας ασφάλισης του ΕΤΑΑ μετά την 1/1/2011. Στις περιπτώσεις αυτές ο απαιτούμενος χρόνος καταβολής της ειδικής εισφοράς προσδιορίζεται από την ημερομηνία επανεγγραφής στο πρώην ΕΤΑΑ.

δα. Μη παροχή εξαρτημένης εργασίας ή αυτοαπασχόληση, στην ημεδαπή ή την αλλοδαπή, εκτός της αυτοαπασχόλησης για την οποία χορηγείται βοήθημα βάσει της περ. ββ΄. δβ. Μη υπαγωγή στην υποχρεωτική ή προαιρετική ασφάλιση του ΕΦΚΑ ή άλλου φορέα κύριας ασφάλισης της ημεδαπής ή της αλλοδαπής. δγ. Μη λήψη σύνταξης από τον ΕΦΚΑ ή από οποιονδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, ή μη υποβολή αίτησης για συνταξιοδότηση στους ανωτέρω φορείς, εκτός των περιπτώσεων συνταξιοδότησης ή υποβολής αίτησης για τη συνταξιοδότηση λόγω θανάτου.

ε. Μη διακοπή της επαγγελματικής τους δραστηριότητας προκειμένου να υπηρετήσουν τη στρατιωτική τους υπηρεσία ή προκειμένου να μετέχουν σε πανεπιστημιακές ή μεταπτυχιακές ή διδακτορικές σπουδές.

στ. Το συνολικό ατομικό καθαρό φορολογητέο εισόδημα από οποιαδήποτε πηγή των δύο φορολογικών ετών που προηγούνται του έτους υποβολής της αίτησης να μην υπερβαίνει αθροιστικά το ποσό των είκοσι χιλιάδων ευρώ (€ 20.000,00) και το συνολικό οικογενειακό καθαρό φορολογητέο εισόδημα από οποιαδήποτε πηγή των δύο φορολογικών ετών που προηγούνται του έτους υποβολής της αίτησης να μην υπερβαίνει αθροιστικά το ποσό των τριάντα χιλιάδων ευρώ (€ 30.000,00).

ζ. Ο δικαιούχος να μην έχει μεταβιβάσει την επιχείρησή του ή το μερίδιό του ή τις μετοχές του στην επιχείρηση στην οποία ανήκε, σε σύζυγο ή πρόσωπο α΄ και β΄ βαθμού συγγένειας.

η. Ο δικαιούχος να διαμένει μόνιμα στην Ελλάδα.

Οι προϋποθέσεις της παρ. 1 πρέπει να πληρούνται κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης για τη χορήγηση του βοηθήματος και καθ’ όλη τη διάρκεια χορήγησής του. Σε αντίθετη περίπτωση η καταβολή του βοηθήματος διακόπτεται από την ημερομηνία ανάληψης της μισθωτής εργασίας ή της αυτοαπασχόλησης, σύμφωνα με την περ. δα της παρ. 1, με την επιφύλαξη της παρ. 3 του άρθρου 3, ή από την ημερομηνία της συνταξιοδότησης.

Τυχόν βοηθήματα που έχουν καταβληθεί μετά την ημερομηνία διακοπής αναζητούνται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα. Ο δικαιούχος υποχρεούται να ενημερώσει τις Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ που χορηγούν το βοήθημα για οποιαδήποτε μεταβολή σχετικά με την εργασιακή και συνταξιοδοτική του κατάσταση.

Ύψος βοηθήματος και λοιποί όροι

  1. Για τη λήψη του βοηθήματος υποβάλλεται αίτηση στην αρμόδια υπηρεσία του ΟΑΕΔ, στην οποία αναγράφεται υποχρεωτικά ο ΑΜΚΑ και ο ΑΦΜ του δικαιούχου. Η αίτηση υποβάλλεται εντός ανατρεπτικής προθεσμίας τριών (3) μηνών από την ημερομηνία έκδοσης από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ της βεβαίωσης της παρ. 1 του άρθρου 4. Η καταβολή του βοηθήματος αρχίζει από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής εμπρόθεσμης αίτησης.
  2. Το βοήθημα καταβάλλεται για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών (3) μηνών και ανέρχεται στο ποσό των τριακοσίων εξήντα ευρώ (€ 360,00) μηνιαίως. Η διάρκεια καταβολής του βοηθήματος καθώς και το χορηγούμενο ποσό καθορίζονται από το συνολικό χρόνο ασφάλισης του δικαιούχου. Συγκεκριμένα : Για χρόνο ασφάλισης 3 έως και 4 πλήρη έτη ασφάλισης το βοήθημα καταβάλλεται για τρεις (3) μήνες. Για χρόνο ασφάλισης 5 έως και 6 πλήρη έτη ασφάλισης το βοήθημα καταβάλλεται για τέσσερις (4) μήνες. Για χρόνο ασφάλισης 7 έως και 8 πλήρη έτη ασφάλισης, το βοήθημα καταβάλλεται για πέντε (5) μήνες. Για χρόνο ασφάλισης 9 έως και 10 πλήρη έτη ασφάλισης, το βοήθημα καταβάλλεται για έξι (6) μήνες. Για χρόνο ασφάλισης 11 έως και 12 πλήρη έτη ασφάλισης, το βοήθημα καταβάλλεται για επτά (7) μήνες. Για χρόνο ασφάλισης 13 έως και 14 πλήρη έτη ασφάλισης, το βοήθημα καταβάλλεται για οκτώ (8) μήνες. Για χρόνο ασφάλισης που υπερβαίνει τα 14 πλήρη έτη ασφάλισης, το βοήθημα καταβάλλεται για εννέα (9) μήνες.
  3. Ειδικά για την περ. ββ΄ της παρ. 1 του άρθρου 2, εάν ο δικαιούχος ασκήσει επαγγελματική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια λήψης του βοηθήματος, τότε ως μηνιαίο βοήθημα καταβάλλεται ποσό ίσο με τη διαφορά του βοηθήματος που προκύπτει σύμφωνα με την παρ. 2 και του καθαρού εισοδήματος που προκύπτει από την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας κατά τον προηγούμενο ημερολογιακό μήνα

Εφόσον από τον έλεγχο προκύψει η καταβολή μη δικαιούμενων βοηθημάτων, αυτά συμψηφίζονται με βοηθήματα που θα καταβληθούν τον επόμενο ή τους επόμενους μήνες, και εάν αυτά δεν επαρκούν αναζητούνται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα. Αρμόδια όργανα για τη διενέργεια των ανωτέρω ελέγχων είναι οι υπηρεσίες του ΟΑΕΔ πλην της βεβαίωσης ασφάλισης, που χορηγείται από τον ΕΦΚΑ.

  1. Ο ασφαλισμένος που δικαιούται το βοήθημα βάσει των εισοδηματικών κριτηρίων της περ. ββ΄ της παρ. 1 του άρθρου 2 ή λόγω ταυτόχρονης διακοπής δύο ή περισσότερων επαγγελμάτων, από δύο ή περισσότερους πρώην Τομείς του ΕΤΑΑ, δικαιούται ένα βοήθημα και με υπεύθυνη δήλωση επιλέγει τον πρώην Τομέα από τον οποίο θα λάβει το βοήθημα. Ειδικά ο ασφαλισμένος του πρώην ΕΤΑΑ που δικαιούται το βοήθημα βάσει των εισοδηματικών κριτηρίων της περ. ββ΄ της παρ. 1 του άρθρου 2, ενώ παράλληλα υπάγεται στην ασφάλιση του πρώην ΟΑΕΕ ή του πρώην ΕΤΑΠ – ΜΜΕ, ως ελεύθερος επαγγελματίας και διακόπτει την επαγγελματική δραστηριότητα για την οποία υπάγεται στην ασφάλιση του πρώην ΟΑΕΕ και του πρώην ΕΤΑΠ – ΜΜΕ, δικαιούται ένα βοήθημα, υποχρεωτικά από τον Κλάδο ασφαλισμένων του πρώην ΕΤΑΑ. Ο ασφαλισμένος που υπάγεται παράλληλα στην ασφάλιση του πρώην ΕΤΑΑ και του πρώην ΟΑΕΕ ή του πρώην ΕΤΑΠ – ΜΜΕ και διακόπτει ταυτόχρονα την παράλληλη επαγγελματική δραστηριότητα για την οποία υπάγεται στην ασφάλιση των ανωτέρω πρώην φορέων, δικαιούται ένα βοήθημα και ο ασφαλισμένος με υπεύθυνη δήλωση επιλέγει τον Κλάδο του Ειδικού Λογαριασμού από τον οποίο θα λάβει το βοήθημα.
  2. Για τη χορήγηση του βοηθήματος πλέον της μίας φοράς εξετάζεται κάθε φορά η συνδρομή των απαιτούμενων νόμιμων προϋποθέσεων. Χρόνος ασφάλισης που υπολογίστηκε για την καταβολή του βοηθήματος δεν λαμβάνεται υπόψη για την επαναχορήγησή του.
  3. Το βοήθημα καταβάλλεται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ μετά από έλεγχο των προϋποθέσεων του άρθρου 2 και των δικαιολογητικών του άρθρου 4 και μετά την έγκριση του αιτήματος, σε μηνιαίες δόσεις ανάλογα με τη διάρκεια καταβολής του και βαρύνει τον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολούμενων – Κλάδος ασφαλισμένων πρώην ΕΤΑΑ.
  4. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται αναλογικά οι διατάξεις του ν.δ. 2961/1954 (Α΄ 197) με τις ισχύουσες διατάξεις που εφαρμόζει ο ΟΑΕΔ για τη χορήγηση επιδόματος ανεργίας.

Δικαιολογητικά

  1. Βεβαίωση των αρμόδιων υπηρεσιών του ΕΦΚΑ με την οποία πιστοποιείται: α. η ημερομηνία της τυχόν διακοπής της ασφάλισης.

β. ο χρόνος ασφάλισης στον ΕΦΚΑ (πρώην Τομέα του ΕΤΑΑ) βάσει του οποίου αιτείται ο ασφαλισμένος να λάβει το βοήθημα. γ. ο χρόνος καταβολής στον ανωτέρω Τομέα της εισφοράς υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Ανεργίας Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολούμενων – Κλάδος ασφαλισμένων πρώην ΕΤΑΑ.

  1. Εκκαθαριστικά σημειώματα των δύο (2) τελευταίων φορολογικών ετών που προηγούνται της υποβολής της αίτησης για τη λήψη του βοηθήματος, όπου έχει δηλωθεί το παγκόσμιο εισόδημα (εισόδημα ημεδαπής προέλευσης και τυχόν εισόδημα αλλοδαπής προέλευσης) του/της δικαιούχου, η διεύθυνση κύριας κατοικίας, ο αριθμός Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) συζύγου και το εισόδημα συζύγου (αν υφίσταται). Σε περίπτωση που αποκτήθηκε ή μη εισόδημα στην αλλοδαπή κατά τη διάρκεια των δυο προηγούμενων της αίτησης ετών, θα πρέπει να υποβληθεί βεβαίωση της αλλοδαπής φορολογικής αρχής για το ύψος του συγκεκριμένου εισοδήματος, νομίμως επικυρωμένη και μεταφρασμένη.
  2. Για την περ. ββ΄ της παρ. 1 του άρθρου 2, δελτίο παροχής υπηρεσιών και φωτοαντίγραφα των δηλώσεων ΦΠΑ για τον έλεγχο της μη ύπαρξης εισοδήματος από επαγγελματική δραστηριότητα κατά το εξάμηνο που προηγείται του μήνα που υποβάλλεται η αίτηση για τη λήψη του βοηθήματος, καθώς επίσης και για τον έλεγχο και προσδιορισμό του καταβαλλόμενου βοηθήματος κατά το διάστημα χορήγησης του βοηθήματος σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 3.
  3. Υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/1986 (Α΄, 75) του δικαιούχου εξαιτίας διακοπής εργασιών, ότι δεν έχει υποβάλει δήλωση έναρξης εργασιών σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. και δεν συμμετέχει σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου οποιασδήποτε νομικής μορφής ή ένωσης προσώπων.
  4. Για την πιστοποίηση της μόνιμης διαμονής στην Ελλάδα απαιτείται: α) Για τους πολίτες κρατών μελών της Ε.Ε., «Έγγραφο πιστοποίησης μόνιμης διαμονής πολίτη της Ένωσης» του άρθρου 16 του π.δ. 106/2007 (Α, 135) χορηγούμενο από τη Δ/νση Αλλοδαπών του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, μετά από 5ετή συνεχή νόμιμη διαμονή. β) Για τους υπηκόους τρίτων χωρών που διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα απαιτείται «Αδεια διαμονής επί μακρόν διαμένοντος» του άρθρου 90 του ν. 4251/2014 (Α, 80), ή άδεια διαμονής γονέα ανηλίκου ημεδαπού του άρθρου 87 του ν. 4251/2014, ή άδεια διαμονής δεκαετούς διάρκειας του άρθρου 138 του ν.4251/2014, ή άδεια διαμονής συζύγου πολίτη της Ε.Ε. του άρθρου 13 του π.δ. 106/2007. γ) Ειδικά για τους υπηκόους τρίτων χωρών στους οποίους έχει χορηγηθεί πολιτικό άσυλο απαιτούνται: Άδεια διαμονής αναγνωρισμένου πολιτικού πρόσφυγα ή μέλους οικογένειας κατόχου τέτοιας άδειας και ταξιδιωτικό έγγραφο (titre de voyage) που εκδίδεται σύμφωνα με το άρθρο 28 της Σύμβασης της Γενεύης.

δ) Για τους ομογενείς από τρίτες χώρες απαιτούνται: ειδικό δελτίο Ταυτότητας Ομογενούς ή Δελτίο ή άλλος τίτλος διαμονής ομογενούς κάθε τύπου ή αυτοτελής άδεια διαμονής επαναπατρισθέντος ή παλλινοστήσαντος ή ομογενούς.

  1. Παραστατικό ταυτοπροσωπίας: α) Για την απόδειξη της ταυτοπροσωπίας Ελλήνων πολιτών Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας ή σχετική προσωρινή βεβαίωση της αρμόδιας αρχής ή το διαβατήριο ή άδεια οδήγησης ή ατομικό βιβλιάριο υγείας. β) Για πολίτες Κράτους – Μέλους της Ε.Ε. δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο. γ) Για υπηκόους τρίτων χωρών διαβατήριο ή άλλο έγγραφο βάσει του οποίου επιτρέπεται η είσοδός του στη χώρα ή τα έγγραφα που έχουν εκδώσει οι αρμόδιες ελληνικές αρχές.
  2. Αποδεικτικό διεύθυνσης κατοικίας του ασφαλισμένου (λογαριασμός ρεύματος ή τηλεφώνου ή ύδρευσης).
  3. Λογαριασμός (ΙΒΑΝ) οποιασδήποτε εμπορικής τράπεζας δραστηριοποιείται νόμιμα στον ελληνικό χώρο, συμπεριλαμβανομένου του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, στον οποίο είναι ο μόνος δικαιούχος, ή πρώτος στην περίπτωση συνδικαιούχου.

Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α’ 75) στην οποία δηλώνεται από τον ασφαλισμένο ότι κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης για τη λήψη του βοηθήματος δεν έχει αναλάβει μισθωτή εργασία, δεν αυτοαπασχολείται, δεν λαμβάνει σύνταξη ή δεν έχει υποβάλει αίτηση για συνταξιοδότηση από τον ΕΦΚΑ ή άλλο φορέα κύριας ασφάλισης της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, εκτός των περιπτώσεων συνταξιοδότησης ή υποβολής αίτησης για συνταξιοδότηση λόγω θανάτου και δεν έχει μεταβιβάσει την επιχείρησή του ή το μερίδιο του ή τις μετοχές του στην επιχείρηση στην οποία ανήκε σε σύζυγο ή πρόσωπο α΄ και β΄ βαθμού συγγένειας. Στην ίδια υπεύθυνη δήλωση δηλώνει τον πρώην Τομέα του κλάδου κύριας ασφάλισης του ΕΤΑΑ από τον οποίο επιθυμεί να καταστεί δικαιούχος του βοηθήματος στην περίπτωση ταυτόχρονης διακοπής δύο ελεύθερων επαγγελμάτων του.

Πηγή: aftodioikisi.gr

Tην επόµενη εβδοµάδα ανακοινώνεται ο νέος αυξηµένος κατώτατος µισθός, ο οποίος θα ισχύει από την επόµενη Παρασκευή 1η Φεβρουαρίου, διαµορφώνοντας νέο τοπίο στις αποδοχές του ιδιωτικού τοµέα.

Σύµφωνα µε τον προγραµµατισµό, εντός της επόµενης εβδοµάδας θα πρέπει να συνεδριάσει το Υπουργικό Συµβούλιο ώστε ακολούθως να υπογραφεί από την υπουργό Εργασίας, Εφη Αχτσιόγλου, η επίµαχη υπουργική απόφαση µε την οποία θα αυξάνεται ο κατώτατος µισθός και θα καταργείται ο υποκατώτατος.

Ο νέος αυξηµένος µισθός θα ισχύει για όλους τους εργαζοµένους, χωρίς ηλικιακές διακρίσεις. Οπως έχει αποκαλύψει το «Εθνος της Κυριακής», η αύξηση αναµένεται να «κλειδώσει» κοντά στα 50 ευρώ -δηλαδή κοντά στην περιοχή του 8,5%- και πάντως µεταξύ 8% και 10%. Αυτό σηµαίνει πως ο νέος µισθός αναµένεται να οριστεί κοντά στα 640 ευρώ.

Το πόρισµα της Επιτροπής των πέντε εµπειρογνωµόνων, το οποίο και παρουσίασε χθες στους θεσµούς η υπουργός Εργασίας, προτείνει αύξηση από 5% έως 10%, ενώ εκπεφρασµένη άποψη της ελληνικής πλευράς είναι η επικείµενη αύξηση να κινηθεί όσο το δυνατόν υψηλότερα επιτρέπουν οι δυνατότητες της ελληνικής οικονοµίας.

Οι 5 «σοφοί» στο πόρισµά τους καταλήγουν πως η αύξηση 5% έως 10% το 2019, µε ισχύ για όλους τους εργαζοµένους χωρίς ηλικιακές διαφοροποιήσεις, δεν αναµένεται να επιβραδύνει τη συντελούµενη ανάκαµψη της απασχόλησης, δεν θα θέσει σε κίνδυνο την ανάκτηση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της χώρας, ενώ µπορεί να επηρεάσει θετικά τις επενδύσεις.

«Πράσινο φως»

Στο χθεσινό ραντεβού µε τους θεσµούς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επανέλαβε ότι είναι σύµφωνη µε την αύξηση του κατώτατου µισθού, σηµειώνοντας ωστόσο ότι αυτή θα πρέπει να είναι προσεκτική. Στο πλαίσιο της ενηµέρωσης έγινε ανταλλαγή οικονοµικών και νοµικών επιχειρηµάτων από τις δύο πλευρές, αναφορικά µε την επίδραση της αύξησης του κατώτατου µισθού σε βασικά µεγέθη της οικονοµίας.

Σε κάθε περίπτωση η τελική απόφαση για το ακριβές επίπεδο της αύξησης θα ληφθεί την ερχόµενη εβδοµάδα, οπότε θα υπογραφεί η σχετική υπουργική απόφαση. Στόχος, πάντως, είναι η αύξηση να κινηθεί όσο πιο κοντά γίνεται- σε συνάρτηση πάντα µε τις δυνατότητες της ελληνικής οικονοµίας- στο «ταβάνι» του 10%. Σύµφωνα µε το πόρισµα των πέντε εµπειρογνωµόνων, µια αύξηση του κατώτατου 10% θα οδηγήσει σε αύξηση του µισθολογικού κόστους για το σύνολο της οικονοµίας κατά 2,86%.

Ο κατώτατος µισθός είναι σήµερα 586,08 ευρώ µεικτά για άγαµο, νεοπροσλαµβανόµενο χωρίς προϋπηρεσία και χωρίς ειδικότητα, ενώ το ηµεροµίσθιο ανειδίκευτου εργάτη είναι 26,18 ευρώ. Ο νέος αυξηµένος κατώτατος µισθός θα ισχύει και για τους νέους έως 25 ετών, οι οποίοι σήµερα εµπίπτουν στην περιοχή του υποκατώτατου των 510 ευρώ µεικτά.

Αυτό θα έχει ως συνέπεια οι νέοι να έχουν τη µεγαλύτερη αύξηση από όλους τους µισθωτούς, καθώς θα καταγράψουν βελτίωση των εισοδηµάτων τους άνω του 15%-20%. Η συγκεκριµένη οµάδα εργαζοµένων θα «καρπωθεί» την επιδότηση του 50% των εργοδοτικών εισφορών για σύνταξη (6,66% υπέρ ΕΦΚΑ) ως αντιστάθµισµα στην απότοµη αύξηση των αποδοχών τους. Από την αύξηση του κατώτατου θα επηρεαστούν και αποδοχές µισθωτών που εργάζονται µε µερική απασχόληση, εκτός και αν εµπίπτουν σε κλαδική σύµβαση που ορίζει υψηλότερους µισθούς.

Επιδόµατα

Συνεπώς µε τον έναν ή τον άλλο τρόπο, η επικείµενη αύξηση αναµένεται να επηρεάσει άµεσα τουλάχιστον 400.000 µισθωτούς. Οι 200.000 εξ αυτών αµείβονται σήµερα µε µισθούς 500 έως 600 ευρώ, ενώ άλλοι 200.000 υπολογίζεται πως εργάζονται µε µερική απασχόληση και εισπράττουν µισθό που εξαρτάται από τον κατώτατο ή εµπίπτει στην περιοχή του. Αλλοι 300.000 θα ωφεληθούν από την αύξηση επιδοµάτων τα οποία θα συµπαρασύρει ο νέος κατώτατος µισθός.

Από την επικείµενη αύξηση θα επηρεαστούν άµεσα, δηλαδή από τον Φεβρουάριο κιόλας, το επίδοµα ανεργίας, οι παροχές µητρότητας, το ειδικό εποχικό επίδοµα, το επίδοµα επίσχεσης εργασίας ή διακοπής εργασιών της επιχείρησης, το επίδοµα διαθεσιµότητας, η αποζηµίωση ασκούµενων σπουδαστών, η αµοιβή των σπουδαστών στις ΕΠΑΣ του ΟΑΕ∆ κ.ά. Η αύξηση του κατώτατου, που λειτουργεί ως ελάχιστο «κατώφλι» για τις µηνιαίες αποδοχές των µισθωτών αλλά και τα ηµεροµίσθια των εργατών στον ιδιωτικό τοµέα, αναµένεται να συµπαρασύρει και τα «παγωµένα» επιδόµατα προϋπηρεσίας, όπως επίσης και το επίδοµα γάµου 10% λόγω υπαγωγής στην Εθνική Γενική Συλλογική Σύµβασης Εργασίας.

Εν τω µεταξύ, στην συνάντηση της υπουργού Εργασίας µε τους θεσµούς βρέθηκε χθες στο τραπέζι και το φλέγον θέµα των αναδροµικών, καθώς η κ. Αχτσιόγλου ενηµέρωσε τους θεσµούς για τις δικαστικές διεκδικήσεις αναδροµικών από συνταξιούχους για την περίοδο πριν από την απόφαση του ΣτΕ του 2015.

Πηγή: aftodioikisi.gr

Σε πρωτόγνωρες καταστάσεις υποβάθμισης της πολιτικής ζωής και του Κοινοβουλίου αναφέρθηκε η Μαρία Καλπουζάνη, Διεθνολόγος-Οικονομολόγος και μέλος του Μητρώου Στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, σε σημερινή της συνέντευξη στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ.

Η Μαρία Καλπουζάνη τόνισε πως η παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στη Κυβέρνηση υπήρξε αποτέλεσμα ευτελισμού και υποβάθμισης της κοινοβουλευτικής διαδικασίας ενώ χαρακτήρισε την Κυβέρνηση βραχύβια μιας και οι εκλογές πλησιάζουν εις βάρος του προγραμματισμού του κ. Τσίπρα.

Για την Συμφωνία των Πρεσπών τόνισε πως η Ελλάδα μόνο έχασε παρά κέρδισε από την Συμφωνία» τονίζοντας πως για πρώτη φορά ελληνική Κυβέρνηση αναγνωρίζει το δικαίωμα στους Σκοπιανούς να αυτοαποκαλούνται Μακεδόνες, να μιλούν την μακεδονική και να θεωρούν πως φέρουν μακεδονική ταυτότητα/εθνικότητα. Δήλωσε επίσης πως από την Συμφωνία δεν προκύπτει κανένα απτό οικονομικό, εμπορικό ή γεωστρατηγικό όφελος για την Ελλάδα, αντιθέτως εξυπηρετούνται πλήρως τα συμφέροντα των Σκοπιανών ανοίγοντας τον δρόμο τόσο στο ΝΑΤΟ όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τέλος αναφέρθηκε και στις γεωστρατηγικές συνέπειες της Συμφωνίας των Πρεσπών στην ευρύτερη περιοχή της Βαλκανικής και στην ιδιότυπη σύγκρουση Δύσης-Ρωσίας με απώτερο στόχο την αύξηση της επιρροής τους σε χώρες-δορυφόρους των Βαλκανίων όπως στα Σκόπια.  

Με γραπτή του δήλωση ο Κώστας Καραμανλής παρεμβαίνει για τη Συμφωνία των Πρεσπών που σήμερα αναμένεται να ψηφιστεί από τη Βουλή.

Ακολουθεί ολόκληρη η δήλωση του πρώην πρωθυπουργού:

«Όπως έχω ήδη επισημάνει, η κα Μπακογιάννη έχει περιγράψει με ακρίβεια την πολιτική της τότε Κυβέρνησης, που οδήγησε στην απόφαση της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ στο Βουκουρέστι. Απόφαση που προσέφερε ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό διαπραγματευτικό πλεονέκτημα στη Χώρα μας, το οποίο δυστυχώς δεν αξιοποιήθηκε όπως έπρεπε.

Η κριτική της Νέας Δημοκρατίας για την προκείμενη συμφωνία είναι ισχυρή και πλήρως τεκμηριωμένη. Ιδίως μάλιστα όταν η όλη διαπραγμάτευση έγινε υπό όρους αδικαιολόγητης βιασύνης και όταν, προφανώς, άλλοι είναι εκείνοι που επείγονται για την διευθέτηση του θέματος. Οπωσδήποτε όμως όχι η Ελλάδα.

Τέλος, όφειλε η Κυβέρνηση να σεβαστεί την ευαισθησία και να αφουγκραστεί τις εύλογες ανησυχίες της μεγάλης πλειοψηφίας των πολιτών, αλλά και να διαμορφώσει με δική της πρωτοβουλία συνθήκες στοιχειώδους εθνικής συνεννόησης. Δεν είναι επιτρεπτό εθνικά θέματα τέτοιας σημασίας να οδηγούν σε οξύτητα που ευνοεί διχαστικό κλίμα».

Πηγή: kathimerini.gr 

Ένας οδηγός φορτηγού αυτοκινήτου ίσα που πρόλαβε να σταθμεύσει το αυτοκίνητό του σε παρκινγκ στην Εθνικό Οδό Λαμίας-Θεσσαλονίκης στο ύψος της Στυλίδας και να αφήσει την τελευταία του πνοή.

Σύμφωνα με πληροφορίες του tvstar.gr, πρόκειται για έναν 48χρονο κάτοικο της Χαλκίδας από την περιοχή της Έξω Παναγίτσας, ο οποίος κατά τη διάρκεια της δουλειάς του και όπως κινούνταν στην Εθνική Οδό αισθάνθηκε αδιαθεσία.

Από το τηλέφωνό του ενημέρωσε το ΕΚΑΒ, το οποίο έσπευσε στο σημείο, παρέλαβε τον οδηγό, αλλά δυστυχώς δεν πρόλαβε να φτάσει ζωντανός στο νοσοκομείο. Ορίσθηκε να γίνει νεκροψία-νεκροτομή, ενώ το αυτοκίνητό του μεταφέρθηκε στο Λιμάνι της Στυλίδας για έλεγχο από πραγματογνώμονες.

Πηγή: tvstar.gr 

Στην καθοριστική συμβολή της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Ελλάδας στην αποτελεσματική απορρόφηση των χρηματοδοτήσεων με στόχο την υλοποίηση αναπτυξιακών έργων και την ανάπτυξη κοινωνικών δομών, αναφέρθηκε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, κατά την κοπή της πίτας των στελεχών της Υπηρεσίας, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2019.

«Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με όραμα, σωστή στρατηγική και ορθή αξιοποίηση των πόρων απαντά στις προκλήσεις του αύριο. Το έργο που έχει παραχθεί είναι μεγάλο, εμβληματικό, πρωτοποριακό, με κυρίαρχη καινοτομία τη στροφή στις κοινωνικές δομές και στα μεγάλα αναπτυξιακά σχέδια. Είμαι υπερήφανος για την κοινωνική στροφή του Προγράμματος μας. Η Περιφέρεια μας είναι η μοναδική που δημιούργησε ένα μηχανισμό για να βρίσκεται κοντά στις κοινωνικές ομάδες που έχουν ανάγκη» επεσήμανε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, σημειώνοντας ότι το Πρόγραμμα έχει στο επίκεντρο τον άνθρωπο, τις ανάγκες της κοινωνίας, τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και την ενίσχυση της καινοτομίας.

Στη συλλογική και αποτελεσματική δουλειά που γίνεται στην «Διαχειριστική» αναφέρθηκε η Προϊσταμένη της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα 2014-2020» Άλκηστις Σταθοπούλου, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Η εργασία μας, είναι απαιτητική. Πολλές φορές κουραστική και πιεστική, αλλά τα αποτελέσματά της είναι μετρήσιμα σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που η ίδια παρέθεσε στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα 2014 -2020» εκδόθηκαν προσκλήσεις, ο προϋπολογισμός των οποίων ανήλθε σε ποσοστό 98,32% του εξειδικευθέντος του προϋπολογισμού. Εντάχθηκαν 341 έργα με συνολικό προϋπολογισμό 449,3 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 88,5% του εγκεκριμένου προϋπολογισμού του Προγράμματος 2014-2020.

Ιδιαίτερη αναφορά η κ. Σταθοπούλου έκανε στη σημαντική επιτυχία της Υπηρεσίας που κατάφερε εντός του 2018, σε χρόνο ρεκόρ (2,5 μήνες) να αξιολογήσει και να εντάξει 58 ερευνητικά έργα συνολικής δημόσιας δαπάνης 12,3 εκατ. ευρώ.

Επίσης, όπως είπε, σε φάση υλοποίησης έχουν μπει οι Βιώσιμες Αστικές Αναπτύξεις (ΒΑΑ) του Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Ελλάδας 2014 -2020. Έχουν ενταχθεί 6 πράξεις, προϋπολογισμού 20,8 εκατ. ευρώ. Αντιστοίχως, στις δύο Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (ΟΧΕ) εντάχθηκαν 7 πράξεις, προϋπολογισμού 36,5 εκατ. ευρώ.

Ακόμη το 2018 εντάχθηκαν 22 έργα Αστικών Αναπλάσεων προϋπολογισμού 30,7 εκατ. ευρώ, διαμορφώνοντας έτσι το συνολικό αριθμό των έργων Αστικών Αναπλάσεων σε 32, με συνολικό προϋπολογισμό 52,5 εκατ. ευρώ.

Καταλήγοντας ο κ. Κατσιφάρας ευχαρίστησε ιδιαίτερα για τη σημαντική συμβολή τους στην επίτευξη των στόχων του Επιχειρησιακού Προγράμματος, την Προϊσταμένη της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας Άλκηστη Σταθοπούλου, την Εκτελεστική Γραμματέα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Διονυσία Μαράτου και τις κεντρικές υπηρεσίες των Υπουργείων Ανάπτυξης και Οικονομίας.

Συνελήφθη, χθες το πρωί, στην Παλιάμπελα, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Ακτίου Βόνιτσας, ένας 47χρονος ημεδαπός, διότι σε αστυνομικό έλεγχο που του διενεργήθηκε, διαπιστώθηκε ότι σε βάρος του εκκρεμούσε καταδικαστική απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Δυτικής Στερεάς Ελλάδος, σύμφωνα με την οποία του είχε επιβληθεί  ποινή φυλάκισης ενός έτους για υπόθεση  ναρκωτικών.

Γραφείο Τύπου Αστ. Δ/νσης Περ. Δυτικής Ελλάδας

H κλοπή χρηματικού ποσού από πορτοφόλι ιδιοκτήτριας καταστήματος στην Πάτρα, αποκάλυψε την παράνομη δράση που είχε αναπτύξει για τουλάχιστον ενα χρόνο, μια 60χρονη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η συλληφθείσα είχε αποσπάσει 1.500 ευρώ, επισκεπτόμενη σε τακτά χρονικά διαστήματα το συγκεκριμένο κατάστημα.

Η Αστυνομία έφτασε στη σύλληψη της, μετά από καταγγελία της επιχειρηματία για κλοπή 50 ευρώ από το πορτοφόλι της. Οι έρευνες στράφηκαν στην 60χρονη, η οποία όπως προέκυψε προ ημερών, είχε επισκεφθεί και πάλι το συγκεκριμένο κατάστημα και είχε αφαιρέσει 60 ευρώ. Από την προανάκριση των ανδρών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Πατρών, προέκυψε πως η δράστιδα, είχε κάνει "επάγγελμα" τις επισκέψεις στην επιχείρηση, αφού είχε καταφέρει τον τελευταία χρόνο να αποσπάσει 1.500 ευρώ, χωρίς να γίνει αντιληπτή.

Σε βάρος της σχηματίσθηκε δικογραφία και θα οδηγηθεί στον Εισαγγελέα Πατρών.

Πηγή: tempo24.news
Μαρία Παπαγιαννακοπούλου

Οι συντάξεις του μηνός Φεβρουαρίου 2019 θα καταβληθούν νωρίτερα στους συνταξιούχους, κατά παρέκκλιση της πλάγιας απόφασης για τις καθορισμένες ημερομηνίες πληρωμών (Φ.ΕΦΚΑ/51852/1841/7-12-2016 ΦΕΚ 4026Β΄), προκειμένου να μην υπάρχει μεγάλη χρονική απόσταση σε σχέση με τις συντάξεις του μηνός Ιανουαρίου 2019 που προπληρώθηκαν στις 19 και 21 Δεκεμβρίου 2018.

Αναλυτικά οι ημερομηνίες πληρωμής των συντάξεων:

Σύμφωνα με τον ΕΦΚΑ:

  • Την Παρασκευή 25/1/2019 θα καταβληθούν (αντί της 30ής Ιανουαρίου) οι συντάξεις του μηνός Φεβρουαρίου στους συνταξιούχους του ΕΦΚΑ που προέρχονται από το πρώην ΙΚΑ, το Δημόσιο και λοιπούς φορείς και
  • Τη Δευτέρα 28/1/2019 θα καταβληθούν (αντί της 1ης Φεβρουαρίου) οι συντάξεις του μηνός Φεβρουαρίου στους συνταξιούχους μη μισθωτούς του ΕΦΚΑ που προέρχονται από τον πρώην ΟΑΕΕ και τον ΟΓΑ.

Τη Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2019, θα πραγματοποιηθεί η πληρωμή των δικαιούχων του προγράμματος ΚΕΑ (Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης), των οποίων οι αιτήσεις εγκρίθηκαν έως τις 31 Δεκεμβρίου 2018, όπως πρώτα είχαν αποκαλύψει τα dikaiologitika.gr.

Το ποσό των 63.128.428,80 ευρώ θα καταβληθεί σε 290.072 δικαιούχους καιαφορά περισσότερα από 600.000 άτομα.

Η πληρωμή του ΚΕΑ θα πραγματοποιηθεί με πίστωση εξ’ ημισείας στο λογαριασμό και στην προπληρωμένη κάρτα αγορών, στις περιπτώσεις που το συνολικό καταβαλλόμενο ποσό είναι ίσο με ή υπερβαίνει τα 100 ευρώ ανά μήνα.

Η προπληρωμένη τραπεζική κάρτα του δικαιούχου μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς κανένα περιορισμό για οποιαδήποτε αγορά, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών αγορών.

Οι δικαιούχοι του ΚΕΑ παρακαλούνται να απευθύνονται στην Τράπεζα με την οποία συνεργάζονται και μόνο σε αυτήν για θέματα που σχετίζονται με τον τραπεζικό λογαριασμό τους ή την προπληρωμένη κάρτα αγορών.

Υπενθυμίζεται ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΚΕΑ παραμένει ανοιχτή ώστε οιενδιαφερόμενοι να την επισκέπτονται και να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους ανά πάσα στιγμή.

 

Πηγή: dikaiologitika.gr