Ρομά απέδρασε από την Ευελπίδων με τη βοήθεια συγγενών του
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τον εντοπισμό και τη σύλληψη 43χρονου Ρομά, ο οποίος απέδρασε απο το χώρο των δικαστηρίων της Ευελπίδων.
Ο δράστης είχε μεταχθεί προκειμένου να απολογηθεί στον ανακριτή, αφού κατηγορείται για κλοπές από οικίες.
Όπως έγινε γνωστό, συγγενείς και φίλοι του 43χρονου που βρίσκονταν στα δικαστήρια για να τον υποστηρίξουν, δημιούργησαν ένα τεχνητό επεισόδιο με αποτέλεσμα να τον αποσπάσουν από τους αστυνομικούς που τον συνόδευαν και αυτός στη συνέχεια μέσα στη φασαρία να μπορέσει να αποδράσει.
Όπως έγινε γνωστό, ο 43χρονος ήταν μελος της σπείρας που εξαρθρώθηκε και η οποία με πρόσχημα παράδοσης χαλιών έμπαινε στα σπίτια και έκλεβε.
Η σπείρα ήταν πενταμελής και τα μέλη της συνελήφθησαν το μεσημέρι της 3-4-2019 στο Μαρούσι.
Όπως προέκυψε από την έρευνα, οι δράστες από τον Ιούνιο του έτους 2018, είχαν συστήσει εγκληματική ομάδα με διαρκή δράση και διακριτούς ρόλους, με σκοπό την διάπραξη διαρρήξεων-κλοπών από οικίες σε διάφορες περιοχές της Αττικής.
Ως προς τον τρόπο δράσης, οι κατηγορούμενοι μετέβαιναν σε διάφορες περιοχές της Αττικής, όπου με το πρόσχημα πώλησης ή παράδοσης εμπορευμάτων (χαλιών, φρούτων κλπ), προσέγγιζαν οικίες και έπειθαν τους ενοίκους να τους επιτρέψουν την είσοδο σε αυτές.
Στη συνέχεια μέλη της ομάδας τους απασχολούσαν, ενώ οι συνεργοί τους ερευνούσαν τους χώρους των οικιών και αφαιρούσαν χρήματα, κοσμήματα και άλλα τιμαλφή. Ταυτόχρονα άλλα μέλη της ομάδας παρέμεναν έξω από τις οικίες ως παρατηρητές- τσιλιαδόροι, προκειμένου να τους ενημερώσουν έγκαιρα σε περίπτωση αποκάλυψης τους.
Από την μέχρι στιγμής έρευνα έχουν εξιχνιασθεί έξι (6) περιπτώσεις διαρρήξεων-κλοπών, με την προαναφερόμενη μέθοδο, από οικίες στο Χαλάνδρι, στην Κηφισιά, στα Βριλήσσια και στην Αγία Παρασκευή.
Πηγή: protothema.gr
Άνοιξαν οι κάλπες για τις φοιτητικές εκλογές
Σήμερα διεξάγονται οι φοιτητικές εκλογές, με τις κάλπες να έχουν ανοίξει από τις 07:00 το πρωί και να κλείνουν στις 7 το απόγευμα.
Λίγο πριν τη μία και μισή το μεσημέρι, ομάδα περίπου πενήντα αντιεξουσιαστών επέδραμε στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και διέκοψε προσωρινά την εκλογική διαδικασία.
Οι τυπικές διαδικασίες για την προετοιμασία των εκλογών έχουν ολοκληρωθεί και όλα είναι έτοιμα για σήμερα, με τη ΔΑΠ να διεκδικεί φέτος για 33η συνεχόμενη χρονιά την πανελλαδική πρωτιά.
Για άλλη μία χρονιά, «στον αέρα» είναι οι εκλογές στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με τις παρατάξεις της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ και της ΠΑΣΠ να επιρρίπτουν ευθύνες η μία στην άλλη για τις διπλές κάλπες.
Για να μπορέσει να συμμετάσχει κάποιος φοιτητής στις φοιτητικές εκλογές πρέπει να επιδείξει στην εφορευτική επιτροπή στο τμήμα στο οποίο έχει εγγραφεί τη φοιτητική του ταυτότητα και την αστυνομική του ταυτότητα ή το διαβατήριό του.
Στα περισσότερα πανεπιστημιακά τμήματα σύμφωνα με τον κανονισμό τους ορίζεται ότι κατά την ημέρα των εκλογών δεν διεξάγονται μαθήματα για να μπορέσουν οι φοιτητές να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα.
Ο γραμματέας της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ για τις φοιτητικές εκλογές 2019
«Η νίκη της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ στις φοιτητικές εκλογές θα είναι η πρώτη μεγάλη νίκη του ορθολογισμού, των ίσων ευκαιριών και της αξιοκρατίας, κόντρα στον λαϊκισμό. Και το σύνθημα αυτό της νίκης, θα το δώσουν οι φοιτητές. Καθημερινά διεκδικούμε ένα Πανεπιστήμιο σύγχρονο, απαγκιστρωμένο από ιδεοληψίες του παρελθόντος, όπου όλοι οι φοιτητές θα μπορούν να εκφράζονται και να δραστηριοποιούνται ελεύθερα», δηλώνει ο γραμματέας της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, Μένιος Κορομηλάς στο foititikanea.gr.
«Διεκδικούμε μεταρρυθμίσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και καταθέτουμε προτάσεις για τη βελτιστοποίηση της, χωρίς να μας φοβίζει η η ανομία που επικρατεί. Οι φοιτητές όλης της χώρας προσερχόμενοι στις κάλπες των σχολών τους θα επιβραβεύσουν το όραμα, τις ιδέες και τις δράσεις. Καλή επιτυχία σε όλους!»
Πηγή: protothema.gr
Με την υποστήριξη της Περιφέρειας η βιωματική εμπειρία «Δείπνο στο Σκοτάδι»
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στο πλαίσιο ευαισθητοποίησης των πολιτών και ενίσχυσης ευάλωτων ομάδων, υποστηρίζει τη δράση «Δείπνο στο Σκοτάδι», μια βιωματική εμπειρία, μέσω της οποίας οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν ένα μόνο κομμάτι της καθημερινότητας των τυφλών ατόμων.
Την εκδήλωση διοργανώνει η Περιφερειακή Ένωση Τυφλών Δυτικής Ελλάδας την Τετάρτη 17 Απριλίου 2019, στις 9 το βράδυ στο κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος «PIAZZA SANTA ROSA», Νόρμαν, Άστιγγος και Σάντα Ρόζα στην Πάτρα, καθώς είναι ο κατάλληλα προσβάσιμος χώρος, που δύναται να διαμορφωθεί ανάλογα, για την επιτυχή πραγματοποίηση της δράσης.
Ένα δείπνο στο απόλυτο σκοτάδι θα βιώσουν οι πολίτες που θα ανταποκριθούν στο κάλεσμα της Ένωσης Τυφλών. Έτσι θα έρθουν σ’ επαφή με το σκότος που υπάρχει στη ζωή των τυφλών και τη δυνατότητα ανάπτυξης των υπολοίπων αισθήσεων, ως μέσο επιβίωσης μέσα στο σκοτάδι για την αυτοεξυπηρέτηση. Η εκδήλωση στοχεύει στην προσέγγιση των πολιτών στον τρόπο διαβίωσης των τυφλών ατόμων, των δυσκολιών και των περιορισμών που αντιμετωπίζουν καθημερινά.
Όσοι επιθυμούν αν συμμετάσχουν θα πρέπει να προμηθευτούν προσκλήσεις από τα γραφεία της Περιφερειακής Ένωσης Τυφλών Δυτικής Ελλάδας, Αγ. Νικολάου 57-59, τηλ: 2610-224.992.
Θα υπάρξει ακριβής αριθμός συμμετεχόντων.
Η είσοδος θα γίνεται αυστηρά, μόνο με την επίδειξη της πρόσκλησης κατά την είσοδο.
Πέταξε κινητά στο προαύλιο των φυλακών Λάρισας!
Πιο... βλακώδη τρόπο για να εφοδιάσει φυλακισμένους με μέσα επικοινωνίας, δεν μπορούσε να βρει ένας 26χρονος Έλληνας ο οποίος προσέγγισε μέρα- μεσημέρι της Δευτέρας το μαντρότοιχο του Καταστήματος Κράτησης Λάρισας, μπροστά στα μάτια των ανδρών της εξωτερικής φρουράς!
Έκπληκτοι εκείνοι, τον είδαν να εκσφενδονίζει προς τον προαύλιο χώρο τρία κινητά τηλέφωνα, ένα φορτιστή και ένα ζευγάρι ακουστικών και αμέσως ειδοποίησαν αστυνομικούς της Άμεσης Δράσης, οι οποίοι έφτασαν στις φυλακές πριν απομακρυνθεί ο δράστης και του φόρεσαν «βραχιόλια», ενώ κατέσχεσαν όσα πέταξε στο προαύλιο.
Ο νεαρός δράστης παρελήφθη από αστυνομικούς της Ασφαλείας, οι οποίοι διενεργούν προανάκριση για να εξακριβώσουν για ποιον κρατούμενο προορίζονταν τα κινητά και τα παρελκόμενά τους. Στο μεταξύ, σχημάτισαν σε βάρος του 26χρονου δικογραφία για απόπειρα εισαγωγής μέσων επικοινωνίας σε χώρο κράτησης και τον οδήγησαν στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Λάρισας.
Πηγή: protothema.gr
ΕΟΠΥΥ: Μηδενική συμμετοχή από σήμερα στις διαγνωστικές εξετάσεις
«Ανάσα» για τους βαριά πάσχοντες που χρειάζονται διαγνωστικές εξετάσεις έρχεται µέσω του ΕΟΠΥΥ, καθώς από σήμερα, Τετάρτη, αναμένεται να αρχίσει η μηδενική αλλά και η μειωμένη συμμετοχή για πολλές ομάδες ασθενών.
Ειδικότερα, µε βάση την ενημέρωση από την ΗΔΙΚΑ, την εταιρεία του Δημοσίου που διαχειρίζεται την ηλεκτρονική συνταγογράφηση προς όλους τους γιατρούς, αλλά και τα διαγνωστικά εργαστήρια και κέντρα, ξεκινά από σήμερα, Τετάρτη 10 Απριλίου,
…….η µηδενική συµµετοχή σε διαγνωστικές εξετάσεις για µία σειρά ασθενειών.
Οι νέες ελαφρύνσεις ενσωµατώθηκαν στο σύστηµα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης της Η∆ΙΚΑ και είναι άµεσα εφαρµοστέες. Πρόκειται για µια απόφαση που είχε ανακοινωθεί από την ηγεσία του υπουργείου Υγείας και είχε ενσωµατωθεί στον νέο Κανονισµό Παροχών του ΕΟΠΥΥ (ΕΚΠΥ), ο οποίος, όµως, εφαρµόζεται σταδιακά λόγω προβληµάτων που είχαν παρουσιαστεί στον Οργανισµό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι µειωµένες συµµετοχές έπρεπε να είχαν υιοθετηθεί στο σύστηµα από την 1η Νοεµβρίου 2018. Πάντως, µε βάση τις αλλαγές, υπάρχουν ασθενείς που πλέον δεν θα καταβάλλουν καµία συµµετοχή για διαγνωστικές εξετάσεις.
Συγκεκριµένα προβλέπεται µηδενική συµµετοχή:
Για τους ασφαλισµένους τα παραπεµπτικά των οποίων εκτελούνται σε ιδιώτες συµβεβληµένους παρόχους, αλλά πάσχουν από µεσογειακή αναιµία, δρεπανοκυτταρική νόσο, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου και είναι σε θεραπεία υποκατάστασης της νεφρικής λειτουργίας ή περιτοναϊκή κάθαρση ή έχουν κάνει µεταµόσχευση.
Σε περίπτωση που τα παραπεµπτικά εκτελούνται σε ιδιώτες συµβεβληµένους παρόχους, αλλά οι ασθενείς έχουν πιστοποιηµένη αναπηρία για οποιαδήποτε πάθηση 80% και άνω από ΚΕΠΑ. Εφόσον τα παραπεµπτικά εκτελούνται σε δηµόσιες δοµές.
Επίσης, µηδενική συµµετοχή θα ισχύσει από την Τετάρτη για τους ασφαλισµένους τα παραπεµπτικά των οποίων εκτελούνται σε ιδιώτες συµβεβληµένους παρόχους και πάσχουν από κυστική ίνωση και σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1.
Στην περίπτωση που τα παραπεµπτικά των ασθενών εκτελούνται σε ιδιώτες συµβεβληµένους παρόχους, αλλά είναι ακρωτηριασµένοι και λαµβάνουν το εξωιδρυµατικό επίδοµα µε ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω.
Όταν τα παραπεµπτικά τους εκτελούνται σε δηµόσιες δοµές παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθµιας φροντίδας υγείας του ΕΣΥ, καθώς και των πανεπιστηµιακών και στρατιωτικών νοσοκοµείων. Παράλληλα, ελαφρύνσεις στις διαγνωστικές εξετάσεις έρχονται και για τους δικαιούχους του ΕΚΑΣ, αφού από 15% συµµετοχή θα καταβάλλουν πλέον 5% επί της εκάστοτε τιµής αποζηµίωσης, όταν τα παραπεµπτικά εκτελούνται σε ιδιώτες συµβεβληµένους παρόχους.
Σε ό,τι αφορά όλους τους υπόλοιπους ασφαλισµένους του ΕΟΠΥΥ, το ποσοστό συµµετοχής διαµορφώνεται στο 15%, όταν τα παραπεµπτικά εκτελούνται σε ιδιώτες συµβεβληµένους παρόχους. Αξιοσηµείωτο είναι ότι µε βάση τις ρυθµίσεις του νέου Κανονισµού Παροχών του ΕΟΠΥΥ οι εξετάσεις πρέπει να εκτελούνται:
Τρεις εβδοµάδες από την ηµεροµηνία έκδοσής των παραπεµπτικών, όταν εκτελούνται σε ιδιώτες συµβεβληµένους παρόχους. Οκτώ εβδοµάδες από την ηµεροµηνία έκδοσής τους όταν εκτελούνται σε δηµόσιες δοµές. Πάντως, πληροφορίες του «Έθνους» αναφέρουν ότι σύλλογοι ασθενών θα ζητήσουν επιστροφή των χρηµάτων τους από τις συµµετοχές σε εξετάσεις, καθώς οι ελαφρύνσεις έπρεπε να έχουν εφαρµοστεί από τον περασµένο Νοέµβριο.
Πηγή: aftodioikisi.gr
"Τα μάτια μου δεν είδαν τόπον ενδοξότερον από τούτο το αλωνάκι"
10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1826.
Λένε πως έτρωγαν άλογα, σκυλιά, γάτες και ποντίκια για να επιβιώσουν.
Λένε πως οι μάνες έσφαζαν τα μωρά τους για να μη πέσουν στα χεριά του οχτρού και μετά αυτοκτονούσαν με το ίδιο ματωμένο μαχαίρι.
Λένε πως ένας Τούρκος πήγε να σκυλέψει το άψυχο κορμί ενός παιδιού και η μάνα, αφού έβγαλε το μαχαίρι που είχε χώσει πριν λίγο στο στήθος της, τον έσφαξε.
Λένε πως ο ήχος της έκρηξης από την ανατίναξη τράνταξε τον Άδη και τάραξε τον Χάρο.
Γιατί ο Χάρος άκουσε την έκρηξη και περίμενε τους Μεσολογγίτες, μα πιότεροι Τούρκοι κατρακύλησαν κάτω εκεί θαρρώ.
Λένε πως η Φρουρά του Μεσολογγίου αριθμούσε 3.500 άντρες Ρουμελιώτες και Σουλιώτες χωρισμένους σε τρεις ομάδες με ομαδάρχες τους Κίτσο Τζαβέλα, Νότη Μπότσαρη και Δημήτρη Μακρή.
Λένε πως δυο ξένοι αιχμάλωτοι που είχαν αποδράσει πρόδωσαν την ΈΞΟΔΟ.
Λένε πως στην ΈΞΟΔΟ οι γυναίκες θα ντύνονταν με αντρικά ρούχα και θα έπαιρναν στην πλάτη τα μωρά τους. Οι άντρες θα άνοιγαν τον δρόμο με το σπαθί στο χέρι.
Λένε πως τελείωναν οι οβίδες κι ένας Μεσολογγίτης έφραξε με το κορμί του τη μπούκα του κανονιού και το πυροδότησε.
Λένε πως τη νύχτα του Λαζάρου το Μεσολόγγι ανέστησε την Ελλάδα.
Λένε πως τα βόλια και οι οβίδες που χάλασαν οι οχτροί μπορούσαν να καλύψουν τη γη ολάκερη τρεις φορές, μα πάλι το Μεσολόγγι δεν έπεφτε.
Λένε πως τις νύχτες οι Μεσολογγίτισσες τραγουδούσαν τραγούδια θάρρους για τους άντρες τους.
Λένε πως οι γενναίοι έβγαιναν από τα τείχη και κορόιδευαν τους αποκεί για να τους εκνευρίσουν.
Λένε πως οι Τουρκαλβανοί έπιαναν κουβέντα με τη Μεσολογγίτικη φρουρά...
- Ε ωρέ καταραμένοι, δεν γροικάμε πια τα γαϊδούρια σας. Τα φάγατε κι αυτά; Κοντά σιμά είναι ο χαμός σας.
- Κοπιάστε να σας σφάξουμε κι εσάς. Εμείς πεινάμε και Τούρκους τρώμε με χαρά.
Λένε πως ο Βύρωνας αγάπησε τόσο πολύ το Μεσολόγγι που εδώ άφησε την τελευταία του ανάσα. Γιατί εδώ θεώρησε πως είναι η πατρίδα του πλέον.
Λένε πως μετά την ΕΞΟΔΟ θέριεψε το φιλελληνικό κίνημα.
Λένε πως από τους 11.000 περίπου Μεσολογγίτες που ήταν μέσα από τα τείχη, οι 3.500 μπορούσαν να πολεμήσουν. Κι όμως φάνταζαν μυριάδες.
Λένε πως κάθε μέρα πέθαιναν 150 από τους δικούς μας.
Ό,τι και να λένε, ό,τι και να ισχύει, τούτο μόνο κρατήστε.
Η ΕΞΟΔΟΣ του Μεσολογγίου αποτελεί, ίσως, την κορυφαία και την πλέον συγκινητική στιγμή του Αγώνα του Έθνους μας για λευτεριά. Συγκαταλέγεται δε, στις σημαντικότερες στιγμές της παγκόσμιας ιστορίας.
Όλα αυτά έγιναν τη νύχτα του Λαζάρου στις 10 του Απρίλη του 1826, ξημερώματα Κυριακή των Βαΐων.
Ο πατέρας αντίκρυζε για τελευταία φορά τη θυγατέρα. Ο αδελφός αγκάλιαζε για τελευταία φορά την αδελφή. Η μάνα θήλαζε για τελευταία φορά το μωρό. Ο γιος φιλούσε για τελευταία φορά το χέρι του πατέρα.
- Καλή αντάμωση στον άλλο κόσμο!
Στη μπαρουταποθήκη κάτω από τον προμαχώνα του Μάρκου Μπότσαρη, ο Χρηστος Καψάλης (Έλληνας προύχοντας και πολεμιστής) συγκέντρωσε 400 ψυχές (γυναίκες, παιδιά, ασθενείς και γηραιούς). Αποφάσισαν να μην παραδοθούν, αλλά να θυσιαστούν. Όλη τη νύχτα έψελναν νεκρικές ακολουθίες. Ο Καψάλης κρατούσε σφιχτά στο χέρι ένα αναμμένο δαδι όλη νύχτα. Τα χαράματα, όταν οι Τούρκοι μπήκαν στην Ιερή Πόλη, ο Καψάλης αναφώνησε ''Μνήσθητι μου Κύριε'' και άφησε το δαδί πάνω στα βαρέλια με το μπαρούτι……
Και η φωτιά έσμιξε τη γη με τον ουρανό. Κι έφτιαξε μονοπάτι να περάσουν οι ήρωες στην αιωνιότητα.
Και μπήκαν στην Ιερή Πόλη οι Τουρκοαιγύπτιοι και οι Τουρκαλβανοί. Και έσφαζαν. Έσφαζαν. Έσφαζαν. Η φρίκη ήταν ανείπωτη. Το αίμα έτρεχε γοργά σε όλα τα σοκάκια και συνάντησε τη θάλασσα. Εκοκκίνησε κι αυτή. Όχι από ντροπή μα από φρίκη. Κι όμως, οι Μεσολογγίτες πολεμάνε με λύσσα.
Ο Κιουταχής θωρεί αποσβολωμένος κι ο Ιμπραήμ δαγκώνει τα χείλια του από οργή.
Η κόλαση είναι εδώ στη γη. Η κόλαση είναι στο Μεσολόγγι του Απρίλη του 1826. Η κόλαση.
''Σε πήρα μπρε Μεσολόγγι, μα με νίκησες'', αναφώνησε ο Κιουταχής μόλις μπήκε στην Ιερή Πόλη.
Η απελευθέρωση του Μεσολογγίου υπογράφηκε στις 2 Μαΐου του 1829.
Το 1937 ανακηρύχθηκε ως Ιερή Πόλη.
Μια τιμητική και ένδοξη διάκριση που καμιά άλλη πόλη στον κόσμο δεν φέρει.
Κι ο Διονύσιος Σολωμός αγναντεύοντας από τη Ζάκυνθο την αντάρα και το δέος του Μεσολογγίου έγραψε τον Ύμνο εις την Ελευθερία.
Οι Μεσολογγίτες πεθαίνουν μα δεν προσκυνάνε.
Και η πομπή του Σάββατου, η αναπαράσταση της ανατίναξης και η πομπή της Κυριακής, δεν είναι γιορτές.
Είναι μνημόσυνα.
Ο αγώνας ήταν άνισος.
Ήταν άνισος για τους οχτρούς.
Γιατί εκείνοι ήταν πολύ ''λίγοι'' σε σχέση με εμάς.
Πολύ ''λίγοι''.
Και η ιστορία το έγραψε.
Και ολάκερος ο ντουνιάς το έμαθε.
Και η γης ήπιε το αίμα των νεκρών.
Και οι νεκροί δοξάστηκαν ως Έλληνες.
Γιατί αν είσαι τέτοιος Έλληνας είσαι και ήρωας.
Μα καλύτερα απ' όλους το είπε ο Εθνικός μας ποιητής.
''Τα μάτια μου δεν είδαν τόπον ενδοξότερον από τούτο το αλωνάκι''.
Λάμπρος Λιάπης
Έφτασαν σημειώματα για τα αναδρομικά σε δικαιούχους
Αναδρομικά για ένα έτος στις επικουρικές συντάξεις -που φτάνουν μέχρι και 1.793 ευρώ- αναγνωρίζει εμμέσως το ΕΤΕΑΕΠ, παραθέτοντας σε ειδικά ενημερωτικά σημειώματα τις περικοπές που κρίθηκαν αντισυνταγματικές και τις διεκδικούν περίπου 800.000 συνταξιούχοι με αιτήσεις και με αγωγές.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», στα ενημερωτικά αυτά έχουν υπολογιστεί όλες οι μειώσεις που έγιναν στις επικουρικές συντάξεις από το 2013 ως και τον Μάιο του 2016, με όλους τους νόμους, ώστε ο κάθε συνταξιούχος να έχει πλήρη εικόνα και ποσό για τα αναδρομικά που δικαιούται να πάρει πίσω.
Τα σημειώματα αυτά είναι συγκεντρωτικά, καθώς έχουν υπολογισμένες τις μειώσεις για κάθε μήνα και εμφανίζουν το σύνολο των περικοπών σε ειδική στήλη ως και τον Μάιο του 2016.
Για το διάστημα από Ιούνιο 2016 και μετά οι μειώσεις των παλιών μνημονίων σταμάτησαν να επιβάλλονται και αντικαταστάθηκαν από τις ακόμη βαρύτερες περικοπές που φτάνουν στο 50% με τον επανυπολογισμό των επικουρικών που ψήφισε και εφάρμοσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με το νόμο 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου).
Αυτό που έγινε δηλαδή στις επικουρικές ήταν να αντικατασταθούν οι περικοπές των νόμων 4051 και 4093 γιατί τις έβγαλε παράνομες το Συμβούλιο της Επικρατείας, με ακόμη μεγαλύτερες που τις έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ με το τρικ του επανυπολογισμού, επιβάλλοντας όμως οριζόντιο ψαλίδι ως 50% σε όσους είχαν άθροισμα συντάξεων (κύρια και επικουρική) πάνω από 1.300 ευρώ μικτά.
Το διάστημα αναδρομικών ειδικά στις επικουρικές είναι για 12 μήνες, δηλαδή από τον Ιούνιο του 2015 που το ΣτΕ έβγαλε παράνομες τις μειώσεις των νόμων 4051 και 4093 του 2012, και σταματά στον Ιούνιο του 2016 που εφαρμόστηκε ο επανυπολογισμός του νόμου 4387/2016 και οι παράνομες μειώσεις αντικαταστάθηκαν με το τσεκούρωμα του 50% από το νόμο Κατρούγκαλου. Το αν βγει αντισυνταγματικό και το ψαλίδι του 50% θα φανεί από τη νέα απόφαση που αναμένεται να εκδοθεί από το ΣτΕ για το νόμο Κατρούγκαλου.
Το ΕΤΕΑΕΠ, βλέποντας να φουντώνει το κίνημα «δώστε πίσω τα αναδρομικά» μια που τα δικαστήρια δικαιώνουν τους συνταξιούχους, αναγνωρίζει εμμέσως ότι υφίσταται θέμα επιστροφών και διεκδικήσεων και για τον λόγο αυτόν υποχρεώθηκε να ανεβάσει το ειδικό ενημερωτικό σημείωμα με τα παράνομα ψαλίδια, ώστε κάθε συνταξιούχος να μπορεί να υπολογίσει με ακρίβεια πόσα του οφείλονται από τις επιστροφές. Αυτά τα στοιχεία οι υπηρεσίες δεν τα καταχώριζαν μέχρι πρόσφατα, αλλά αναγκάστηκαν να το πράξουν υπό την πίεση του όγκου των αιτήσεων και των αγωγών που καταθέτουν οι συνταξιούχοι.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Αυτοκτόνησε πηδώντας από τη γέφυρα των Σερβίων
Τέλος στη ζωή του έδωσε ένας άνδρας εξήντα ετών, πηδώντας από τη Γέφυρα των Σερβίων.
Ο άνδρας, μετέβαινε με ταξί στην Πτολεμαϊδα και κάποια στιγμή, περίπου στις 11 το πρωί ζήτησε από τον οδηγό να σταματήσει. Βγήκε από το ταξί και πήδηξε στην λίμνη Πολυφύτου.
Δυστυχώς η πτώση αποδείχτηκε μοιραία για τον 60χρονο. Κάνεις δε μπορεί να γνωρίζει τις αιτίες που τον οδήγησαν στη συγκεκριμένη πράξη, ωστόσο ο 60χρονος είχε χάσει το παιδί του σε τροχαίο δυστύχημα.
Πηγή: protothema.gr
Προσλήψεις 5 ατόμων με 18μηνα στην Περιφέρεια
Το Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ανακοινώνει την πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνολικά πέντε (5) ατόμων για την κάλυψη των αναγκών καθαριότητας απρόβλεπτων και επειγουσών περιστάσεων των παραρτημάτων του ΝΠΔΔ.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Η δημοκρατία και τα αγαθά της
Του Γ. Η. Ορφανού
Η δημοκρατία είναι το πολίτευμα του λαού. Το πολίτευμα, δηλαδή, εκείνο που έχει το λαό κυρίαρχο. Το λαό να συμμετάσχει στα κέντρα των αποφάσεων ενεργά για τα εκάστοτε κοινωνικοπολιτικά και οικονομικά ζητήματα.
Η δημοκρατία σχετίζεται με την αξιοκρατία. Την προβολή των πιο άξιων και πιο ικανών να διαχειρίζονται τις δημόσιες υποθέσεις και να δίδουν λύσεις στα προβλήματα των πολιτών, τα καθημερινά και τα χρόνια.
Σχετίζεται, όπως με έχουν διδάξει παιδιόθεν και οι γεννήτορές μου, Ηρακλής και Σωτηρία, στους οποίους ας είναι αφιερωμένα όλα όσα θα διαβάσετε στο τωρινό μου σημείωμα, και με την προάσπιση της κοινωνικής και της πολιτικής ελευθερίας. Στην ιδιωτική και στη δημόσια ζωή, στις διαπροσωπικές και στις δημόσιες σχέσεις. Έχει, όμως, άρρηκτη σχέση και με την ψήφιση και τήρηση των νόμων εκείνων που όχι μόνον προστατεύουν τους πολίτες αλλά και τους στηρίζουν στους καθημερινούς τους αγώνες, δικαιώνουν τους κόπους τους και δεν αφήνουν κανέναν να εκμεταλλεύεται τον ιδρώτα του άλλου.
Δεν είναι λίγοι όσοι, στο διάβα του χρόνου, βρέθηκαν και ισχυρίστηκαν ότι οι κανόνες της πολιτικής ελευθερίας και της δημοκρατίας, αλλά και τα συνεπαγόμενα αυτών τα ανθρώπινα δικαιώματα, τα κοινωνικά δικαιώματα, συμπεριλαμβάνονται στα αγαθά και αξίες που θεωρούνται σημαντικές κατακτήσεις της πνευματικής ευημερίας και της υλικής προόδου των ανθρώπινων κοινωνιών και κερδίστηκαν, όπως έχει αποδείξει η Ιστορία, με μεγάλους αγώνες.
Πολύς λόγος, επιπλέον, έχει γίνει και πολύ μελάνι έχει χυθεί και για τα αποτελέσματα μιας δίκαιης οργάνωσης της κοινωνίας και του σεβασμού από όλους τους πολίτες των κανόνων και των αρχών της δημοκρατίας. Συγκεκριμένα, γίνεται λόγος περί της ισότιμης ευκαιρίας του κάθε πολίτη στην πρόσβαση των αγαθών της δημοκρατίας, στην απόλαυση του ύψιστου αγαθού της ζωής, της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και της ισότιμης δυνατότητας κάθε ανθρώπου να έχει πρόσβαση στη Γνώση, στις κατακτήσεις του Πολιτισμού και των Επιστημών.
Ταυτόχρονα, αρκετοί πιστεύουν και ότι η διαρκής επαγρύπνηση και ο επίμοχθος αγώνας για τη δημοκρατία, τη διαφάνεια στη δημόσια ζωή και τα ανθρώπινα δικαιώματα αποτελούν μέσα και για την ενίσχυση της χρηστής και αποτελεσματικής διοίκησης υπέρ των λαϊκών τάξεων, της πανανθρώπινης ειρήνης, της προστασίας των εργαζομένων και της προόδου στον κόσμο.
Σε ένα κράτος δημοκρατικό και ευνομούμενο, ο πολίτης είναι υποχρεωμένος, ανεξάρτητα από την κοινωνικοπολιτική του δύναμη και την παιδεία του, να σέβεται και να εμπιστεύεται τους νόμους, αλλά, ταυτόχρονα, έχει και το απαράγραπτο δικαίωμα να απαιτεί και κυρίως να απολαμβάνει την ισονομία και την ισοπολιτεία. Απέναντι στους νόμους όλοι οι πολίτες πρέπει όχι στα λόγια αλλά στην πράξη να είναι ίσοι και ανώνυμοι. Καμία υπόνοια και καμία υποψία δεν επιτρέπεται να «σκιάζουν» την ισότιμη εφαρμογή των νόμων απέναντι σε όλους τους πολίτες. Η νομοθεσία μιας δημοκρατικής και ευνομούμενης πολιτείας ούτε δικαιολογεί εξαιρέσεις ούτε ανέχεται υπερβάσεις και υπερτερήσεις από κανέναν πολίτη.
Καθημερινά, πολλές σκέψεις περνούν από το νου μου για τη συμπεριφορά των οργάνων μιας πολιτείας προς τους πολίτες, καθώς είμαστε, όπως όλοι ξέρουμε, σε προεκλογική περίοδο, κατά την οποία πολλά, λίγα «ουσία» και πάμπολλα «αέρας», θα ειπωθούν και θα γραφούν απ’ όσους θα διεκδικήσουν την ψήφο μας.
Έτσι, έψαχνα να βρω μέτρα που ελήφθησαν τα τελευταία χρόνια από τους κρατούντες για την περίθαλψη και φροντίδα των ηλικιωμένων συμβάλλοντας στην πρόληψη της κακομεταχείρισής τους και στη δυνατότητά τους να ζήσουν με αξιοπρέπεια σε κατάλληλο περιβάλλον. Επιπλέον, σκεφτόμουν ότι η κρατική πρόνοια και ευαισθησία δεν πρέπει να εξαντλούνται σε κάποια φαινομενικά προνόμια προς την Τρίτη ηλικία, αλλά να περιλαμβάνουν στηριγμένες σε σεβαστούς απ’ όλους νόμους συγκεκριμένες, ορατές και χειροπιαστές, δράσεις, που θα έχουν ως σκοπό τη βελτίωση και διατήρηση υψηλής ποιότητας ζωής για τα ηλικιωμένα άτομα και να προβάλλουν και να ενισχύουν την υγιή και ενεργό γήρανση μέσω της συμμετοχής στην κοινωνική ζωή. Και τούτο, διότι, από τα πανάρχαια χρόνια, είναι δείγμα ευγένειας ο σεβασμός προς τους μεγαλύτερους σε ηλικία και έμπρακτης ευγνωμοσύνης για όσα μας έχουν προσφέρει η απότιση τιμών από τους νεότερους….
Οι σκέψεις μου, όμως, σχετίζονταν και με τη νέα γενιά. Μακάρι να καταλάβουν και στην Ελλάδα κάποια στιγμή οι κρατούντες ότι οι δαπάνες για την εκπαίδευση θα πρέπει να κατευθύνονται ιδιαίτερα σε τομείς που έχουν ως συνεπακόλουθα τις μεγαλύτερες βελτιώσεις στις επιδόσεις, στον τρόπο πρόσληψης των μαθημάτων και την ανάπτυξη των μαθητών! Σχετικά, όμως, με την παρεχόμενη στα σχολεία εκπαίδευση, θα ήθελα να τονίσω ότι είναι επιτακτική στις ημέρες μας η ανάγκη τόσο της – βάσει νομοθετημάτων παλλαϊκής αποδοχής – μεταρρύθμισης του συστήματος διοίκησης των σχολικών μονάδων, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις και απαιτήσεις των καιρών μας, όσο και του εντοπισμού το ταχύτερο δυνατό των παιδιών που συγκεντρώνουν μεγάλες πιθανότητες να εγκαταλείψουν πρόωρα το σχολείο και να της παροχής σ’ αυτά πρόσθετης υποστήριξης. Επιπλέον, όπως άκουγα και σε μιαν προ ημερών συζήτηση, η πολιτεία θα πρέπει να θέσει, υπό τις παρούσες κοινωνικοπολιτικές συνθήκες, ως πρώτη προτεραιότητα τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση των αναλυτικών σχολικών προγραμμάτων και την επικαιροποίηση των μέσων διδασκαλίας, ούτως ώστε όσα διδάσκονται στα παιδιά να αντικατοπτρίζουν τη σημερινή κοινωνική, οικονομική, πολιτιστική και τεχνική πραγματικότητα και να συνδέονται στενά με την επιστημονική κοινότητα και την αγορά εργασίας.
Τα τελευταία χρόνια, παρά την ανθρώπινη πολυποίκιλη εξέλιξη και ανάπτυξη, παρατηρούνται, σε διάφορα μέρη του κόσμου, ακόμη και σε «προηγμένες» χώρες, συστηματικές και σοβαρές παραβιάσεις των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών, με την «ανοχή», συχνότατα, των κρατούντων. Στην Ελλάδα, άραγε, η ψήφιση ενός νέου νόμου ή η έκδοση ενός προεδρικού διατάγματος συνοδεύεται από μελέτη επιπτώσεων ως προς το σεβασμό των θεμελιωδών δικαιωμάτων;
Στον αγώνα για προάσπιση της δημοκρατίας και των συνεπακόλουθών της αγαθών, μα και για περιφρούρηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων απ’ όσους βάλλονται καθημερινά, οφείλουμε, λοιπόν, να συμπαραταχτούμε, χωρίς να φεισθούμε θυσιών, όλοι οι πολίτες, καθημερινά, ανεξαιρέτως! Και, πάνω απ’ όλα, να ορθώνουμε χωρίς δειλία το ανάστημά μας προς εκείνους οι οποίοι θέλουν, προς ίδιον όφελος και στήνοντας δολερές «παγίδες», να καπηλευτούν τη δημοκρατία ή να την «κόψουν και να τη ράψουν» στα «μέτρα» τους και για τα «μάτια του κόσμου» υποκρίνονται τους… «προστάτες» της.
Περισσότερα...
Ολοκληρώθηκε ο προληπτικός οδοντιατρικός έλεγχος σε μαθητές στην Αχαΐα
Περιστατικά με σοβαρά οδοντιατρικά προβλήματα αποκάλυψε ο Προληπτικός Οδοντιατρικός Έλεγχος των μαθητών σχολικών μονάδων της κεντρικής, ορεινής και δυτικής Αχαΐας που πραγματοποιήθηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και το Σύλλογο «Το Χαμόγελο του Παιδιού».
Με βάση το Πρωτόκολλο Συνεργασίας που συνδέει τους δύο φορείς και σε συνεργασία με τον Οδοντιατρικό Σύλλογο Αχαΐας οργανώθηκε οδοντιατρική εξέταση μαθητών που διαβιούν σε απομακρυσμένες περιοχές, με χαμηλό κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο. Στη δράση συνέδραμε και η Κινητή Οδοντιατρική Μονάδα του Συλλόγου «Το Χαμόγελο του Παιδιού».
Εξετάστηκαν, από εθελοντές Οδοντιάτρους, μέλη του Οδοντιατρικού Συλλόγου Αχαΐας, οι μαθητές νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων των περιοχών Καλαβρύτων, Κλειτορίας, Πάους, Σταυροδρομίου, Ερυμάνθειας, Σκιαδά, Άρλας και Λουσικών.
Κατά την οδοντιατρική εξέταση -στην οποία υποβλήθηκαν μόνο οι μαθητές που έφεραν έγγραφο Συγκατάθεσης Γονέα- προέκυψαν μαθητές που δεν είχαν ποτέ επισκεφθεί οδοντίατρο και εντοπίστηκαν νέα περιστατικά με σοβαρά οδοντικά προβλήματα. Την υποστήριξη αυτών των μαθητών ανέλαβε το Τμήμα Υγείας του Συλλόγου για την κάλυψη των οδοντιατρικών πράξεων που είναι απαραίτητες.
Επίσης, για την καλύτερη ενημέρωση τόσο των μαθητών, όσο και των οικογενειών τους διανεμήθηκε έντυπο υλικό με οδηγίες για τον σωστό τρόπο πλυσίματος των δοντιών και τη διατήρηση της σωστής στοματικής υγιεινής, που εκπονήθηκε και χορηγήθηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, για την πρόληψη και υγιεινή των δοντιών.
Ο εντοπισμός νέων περιστατικών δίνει το ερέθισμα για τη συνέχιση και διατήρηση των συγκεκριμένων δράσεων Προληπτικής Ιατρικής, που στοχεύουν στη φροντίδα των κοινωνικά ευάλωτων ομάδων και σκοπεύουν στη βελτίωση του ποσοστού των ατόμων που ασχολούνται με την φροντίδα της ατομικής υγιεινής.
Σε ετοιμότητα το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. Αιτ/νίας
Πραγματοποιήθηκε χθές, Τρίτη 09.04.2019, η Συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (ΣΟΠΠ) της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας στο Μεσολόγγι (Διοικητήριο) εν όψει της νέας αντιπυρικής περιόδου. Παράλληλα έγινε και ένας απολογισμός της δύσκολης χειμερινής περιόδου λόγω των έντονων και ακραίων καιρικών φαινομένων που υπήρξαν.
Από τα σημαντικότερα θέματα που τέθηκαν στην συνάντηση ήταν η χαρτογράφηση κινδύνου δασικής πυρκαγιάς και ευπαθών περιοχών με βάση τα στοιχεία των τελευταίων ετών, ενώ έγινε εκτενής αναφορά στην έλλειψη χρηματοδότης για δράσεις όλων των εμπλεκομένων φορέων στον τομέα της πρόληψης και πυροπροστασίας, ενεργοποίηση δικτύου ενημέρωσης σε έκτακτα περιστατικά και σε ημέρες υψηλής επικινδυνότητας καθώς και στα μέτρα για την αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιάς από την εκτέλεση γεωργικών και άλλων εργασιών περιορισμένης έκτασης στη ύπαιθρο.
Μέσα από τις επισημάνσεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων δόθηκε ιδιαίτερη σημασία σε δράσεις όπως η εκτέλεση έργων καθαρισμού της βλάστησης γύρω από περιοχές – οικισμούς που χρήζουν ιδιαίτερης προστασίας λόγω γειτνίασης με δασικές εκτάσεις, η επαγρύπνηση τοπικών φορέων και ευαισθητοποίηση του κοινού, η απαγόρευση ανεξέλεγκτης απόθεσης απορριμμάτων καθώς και η έγκαιρη αποκατάσταση του υφιστάμενου οδικού δικτύου για αμεσότερη πρόσβαση και επέμβαση στις δασώδεις περιοχές σε περίπτωση δασικής πυρκαγιάς.
Επιπρόσθετα τονίστηκε ιδιαίτερα η ανάγκη συνεργασίας για τον συντονισμό και την κινητοποίηση των εθελοντικών οργανώσεων με όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες για την επιτήρηση ευπαθών περιοχών, πραγματοποίηση μεικτών περιπολιών και ασκήσεων επικοινωνίας.
Όπως δήλωσε η Αντιπεριφερειάρχης Αιτωλοακαρνανίας κ. Χριστίνα Σταρακά η Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας, θα είναι παρούσα σε όλα τα συμβάντα, παρέχοντας όλα τα αναγκαία μέσα για την υποβοήθηση του έργου των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών, και σε αυτό θα συμβάλει και η βοήθεια των Δήμων, οι οποίοι ανταποκρίνονται άμεσα και με τον καλύτερο τρόπο όταν χρειάζεται.
«Βασικός μας στόχος είναι να προστατεύσουμε την ζωή, την υγεία και την περιουσία των πολιτών από τις φυσικές καταστροφές. Δυστυχώς για μία ακόμη φορά οι πόροι που διαθέτουμε για τη χρηματοδότηση της πρόληψης και της αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών είναι ελάχιστοι, ενώ η υλικοτεχνική υποδομή όλων των εμπλεκόμενων φορέων είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση. Ό,τι κάνουμε, το κάνουμε με ίδια μέσα και χάρη στους εργαζόμενούς μας και στους εθελοντές μας και για αυτό και τους ευχαριστούμε και ζητούμε τη συνδρομή τους για μία ακόμη φορά. Ως Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συνεχίζουμε να διεκδικούμε ακόμα μεγαλύτερους πόρους ώστε να μπορέσουμε να προστατεύουμε τους συμπολίτες μας και να παραδώσουμε το φυσικό μας πλούτο ακέραιο στις επόμενες γενιές» επεσήμανε η Αντιπεριφερειάρχης κ. Χριστίνα Σταρακά.
Συνεχάρη δε τους εκπροσώπους όλων των εμπλεκόμενων φορέων για τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλουν οι ίδιοι και τα στελέχη τους προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις τεράστιες ανάγκες που δημιουργούνται ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο.
Στη συνεδρίαση, στη οποία προήδρευσε η Αντιπεριφερειάρχης Αιτωλοακαρνανίας κ. Χριστίνα Σταρακά και συμμετείχαν οι Εκπρόσωποι των Δήμων Μεσολογγίου, Αγρινίου, Θέρμου, Ναυπακτίας, Αμφιλοχίας, Ξηρομέρου, και Ακτίου-Βόνιτσας, ο Διοικητής Περιφερειακής Διοίκησης Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Δυτικής Ελλάδας, οι Πυροσβεστικές Υπηρεσίες της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, η Διεύθυνση Αστυνομίας Αιτωλίας και Διεύθυνση Αστυνομίας Ακαρνανίας, Εκπρόσωπος του Λιμενάρχου Μεσολογγίου, οι Δασικές Υπηρεσίες της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, η Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, η Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας Π.Δ.Ε., ο Προϊστάμενος Τμήματος Πολιτικής Προστασίας Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, ο Προϊστάμενος Διεύθυνσης τεχνικών έργων Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, ο Υπεύθυνος Μηχανημάτων Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, ο Προϊστάμενος Δημόσιας Υγείας και Μέριμνας Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, οι Δασικές Υπηρεσίες της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας , Εκπρόσωποι από το 2/39 Σύνταγμα Πεζικού και την 131 Σμηναρχία Μάχης και Εκπρόσωποι Εθελοντικών Οργανώσεων.
Εκδήλωση της Περιφέρειας στην έκθεση Patras IQ
Η υποστήριξη και προώθηση αποδοτικών στρατηγικών για πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες (creative industries) είναι το αντικείμενο του ευρωπαϊκού έργου Creadis 3 στο οποίο συμμετέχει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, μέσω του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης.
Οι δυνατότητες που παρέχονται στις δημιουργικές βιομηχανίες, αλλά και παραδείγματα από την υπόλοιπη Ευρώπη θα παρουσιαστούν σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 12 Απριλίου 2019 και ώρα 15.00, στην αίθουσα εκδηλώσεων ΟΛΠΑ, παραπλεύρως του τερματικού σταθμού υποδοχής επιβατών Νότιου Λιμένα.
Τις εργασίες θα ανοίξει με χαιρετισμό του ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας.
Στην εκδήλωση που έχει θέμα Δημιουργικά Οικοσυστήματα. Εικόνες από την Ευρώπη και Προεκτάσεις, θα παρουσιαστεί και το Δημιουργικό Οικοσύστημα της Δυτικής Ελλάδας.
Η εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο της Έκθεσης Καινοτομίας και Μεταφοράς Τεχνογνωσίας - Patras lnnovation Quest (PATRAS IQ).
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης
15:00 – 17:00 |
6ηΈκθεση Καινοτομίας & Μεταφοράς Τεχνογνωσίας - PatraslnnovationQuest (PATRASIQ). (Νέος Λιμένας Πατρών – κτίριο Β) Συνεδρίαση με θέμα: “Δημιουργικά Οικοσυστήματα. Εικόνες από την Ευρώπη και Προεκτάσεις”, στο πλαίσιο του έργου CREADIS3 –InterregEurope. Διοργάνωση: Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας /Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης (Παρέχονται μεταφραστικές υπηρεσίες: Ελληνικά<> Αγγλικά) |
Καλωσόρισμα από τον κ. Απόστολο Κατσιφάρα, Πρόεδρο Δ.Σ. Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης & Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, και Τον καθ. κ. Δημοσθένη Πολύζο,Αντιπρύτανη Έρευνας και Ανάπτυξης Πανεπιστημίου Πατρών, Πρόεδρο Οργανωτικής Επιτροπής PATRAS ΙQ. |
|
Συντονισμός: Χρήστος Τζομάκας, Δ/ντής Περιφερειακού Ταμείου ΑνάπτυξηςΠΔΕ 1. κος Σπύρος Παπασπύρου, Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας- Δ/νση Αν/κου Προγραμματισμού. “Το δημιουργικό οικοσύστημα στη Δυτική Ελλάδα”. 2. Mr. Ruben Otero, Director of eSERVICES AREA, ICT Division, Tecnalia Research & Innovation& Mr. Mikel Zorrilla,Head of Digital Media, Vicomtech “KSI Berritzaile: Technology Transfer to the CCI’s sectors. The BASQUE experience”. 3. Prof. FlavianoCelaschi, Industrial Design - Dept. of Architecture of the University of Bologna& Mrs. Elena Vai, Independent curator & journalist - Co-founder of YOUTOOL. “The creative ecosystem in Emilia-Romagna Region” 4. κος Θεόδωρος Τσούμπελης, Γενικός Γραμματέας Επιμελητηρίου Αχαΐας. “PATRASIQ: ιστορικό, εξέλιξη και οικοσύστημα καινοτομίας» 5. Καθ.κος Βασίλειος Αυδίκος, Περιφερειακό Ινστιτούτο Ανάπτυξης - Πάντειο Πανεπιστήμιο «Δημιουργικότητα και συνεργατικοί χώροι. Πρόσφατες εξελίξεις και εφαρμογές πολιτικής» 6. κος Ανδρέας Τσιλίρας, Πολιτιστικός διαχειριστής, ΣυνιδρυτήςMosaicHub // Πολιτισμός και Δημιουργικότητα, “Δημιουργικές εστίες στη Δυτική Ελλάδα . Εξέλιξη και προοπτικές» Συζήτηση |
2081: Ελλάς χωρίς… Έλληνες!
Του Δημήτρη Στεργίου
Μεστό σε διαπιστώσεις και προειδοποιήσεις είναι το άρθρο υπό τον αισιόδοξο, κατ΄επίφασιν, τίτλο «ΣΥΡΙΖΑ: Υπάρχουν πολλοί Έλληνες στην Ελλάδα» του κ. Ναπολέοντος Λιναρδάτου. Χαρακτήρισα ως «κατ΄ επίφασιν» την αισιοδοξία του κ. Λιναρδάτου, διότι στην πραγματικότητα διαφαίνεται μέσα σε όλες τις γραμμές του κειμένου μια λανθάνουσα απαισιοδοξία για όλα τα τέρατα και σημεία που κυριαρχούν … 2000 χρόνια στη χώρα μας και που, απλώς, μετά το 2015 κορυφώθηκαν με του κακού της σκάλας το σκαλί να πιάνει πια πιάτο.
Αν, μάλιστα, το πολύ σημαντικό άρθρο του κ. Λιναρδάτου το εκτείνουμε από τον ενεστώτα χρόνο σε μέλλοντα , τότε η πρόβλεψη για το αύριον είναι ότι μόνο «ουκ έσσεται άμεινον», αλλά εφιαλτικό. Επίσης, θα ήθελα να σταθώ και στο επίθετο «πολλοί», υπενθυμίζοντας το «ουκ εν τω πολλώ το ευ», το οποίο επιβεβαίωναν συνεχώς οι Έλληνες σε όλη τη μακραίωνα ιστορία, όπως προκύπτει και από τις επισημάνσεις του Δημάρατου προς τον Ασιάτη εισβολέα τον 5ο αιώνα π.Χ. . Το τρίτο σημείο στο οποίο θα ήθελα να επικεντρώσω το σχόλιό μου είναι η εύστοχη επισήμανση του κ. Λιναρδάτου ότι «και η Γερμανία έχει πολλούς Γερμανούς, η Ουγγαρία πολλούς Ούγγρους», προσθέτοντας ότι και όλες σχεδόν οι άλλες χώρες έχουν τους αντίστοιχους φιλοπάτριδες κατοίκους που αγαπούν πραγματικά την πατρίδα τους και ας διδάσκουν τον περιβόητο … «πολυπολιτισμό» στους άλλους, βεβαίως, βεβαίως!
Σπεύδω να διευκρινίσω ότι δεν μιλάω ούτε «προοδευτικά», ούτε «συντηρητικά», ούτε «σοσιαλιστικά», ούτε «φιλελεύθερα», ούτε «κομμουνιστικά», ούτε «νεοφιλελεύθερα», ούτε «εθνικιστικά» ούτε «φασιστικά, ούτε «ρατσιστικά» και ότι δεν βάλλω τον λίθον εναντίον κανενός, καθότι δεν είμαι αναμάρτητος. Απλώς, προσπαθώ να κρατώ σφιχτά και να τιμώ τη μόνη ιερή ταμπέλα «Ελλάς». Επίσης, επιτρέψτε μου να διευκρινίσω ότι όλα αυτά τα οποία θα προσπαθήσω να συμπυκνώσω σε όσο το δυνατό σύντομα νοήματα δεν αποτελούν δικές μου προβλέψεις, αλλά προβολές συμπτωμάτων, παθημάτων, αιτίων, αιτιατών και προβλημάτων, τα οποία οδήγησαν στην κατάρρευση αυτοκρατοριών και την εξαφάνιση εθνών. Αυτές οι προβολές αποκαλύπτουν τα ίδια σημερινά συμπτώματα και αίτια στην Ελλάδα, τα οποία, κατά δική μου εκτίμηση, η οποία περιέχεται στο υπό έκδοσιν νέο βιβλίο μου, θα αναγκάσει τη χώρα μας να πει «τετέλεσται» το 2081!.
Σε επίρρωση αυτής της μελαγχολικής διαπίστωσης υπενθυμίζω τις επισημάνσεις και τις προειδοποιήσεις που είχε απευθύνει δια ζώσης μάλιστα στον αυτοκράτορα του Βυζαντίου ο Ιωσήφ Βρυέννιος, μεγάλος λόγιος και διδάσκαλος του γένους, τη Μεγάλη Παρασκευή (14 Απριλίου) του 1419, δηλαδή 35 περίπου χρόνια πριν από την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως . Τότε, στο λόγο που εξεφώνησε στο Παλάτι παρουσίασε όλα τα κοινωνικά, οικονομικά, ηθικά προβλήματα, τα οποία είναι ακριβώς τα ίδια με τα σημερινά και τα οποία, ως αίτια, οδήγησαν στην άλωση. Στην αρχή του λόγου του ο Ιωσήφ Βρυέννιος εκφράζει την οδύνη του, αφού το γένος περιστοιχίζεται από δεινά, τα οποία, όπως λέει, «δάκνει μου την καρδίαν, συγχεί τον νουν και οδυνά την ψυχήν». Κάνει λόγο για την «ολόσωμον πληγήν» και την «νόσον καθολικήν». Το γένος έχει περιπέσει σε ποικίλα πάθη και αμαρτίες. Όλοι οι Χριστιανοί έγιναν «υπερήφανοι, αλαζόνες, φιλάργυροι, φίλαυτοι, αχάριστοι, απειθείς, λιποτάκται, ανόσιοι, αμετανόητοι, αδιάλλακτοι». Έγιναν οι άρχοντες κοινωνοί ανόμων, οι υπεύθυνοι άρπαγες, οι κριτές δωρολήπτες, οι μεσίτες ψευδείς, οι νεώτεροι ακόλαστοι, οι γηράσαντες μεθυσμένοι, οι αστοί εμπαίκτες, οι χωρικοί άλαλοι, «και οι πάντες αχρείοι». Συγχρόνως με τη γενική κατάπτωση των ανθρώπων χάθηκε «ευλαβής από της γης, εξέλιπε στοχαστής, ουχ εύρηται φρόνιμος». Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον επέπεσαν εκ δυσμών και εξ ανατολών διάφοροι εχθροί και λυμαίνονται την αυτοκρατορία.
Επίσης, ανέφερε ότι την εποχή εκείνη ζούσαν περίπου 70.000 κάτοικοι και μάλιστα ο ίδιος έκανε έκκληση στους Κωνσταντινουπολίτες, χωρίς να υπάρχει ανταπόκριση, να συντελέσουν στην ανοικοδόμηση των τειχών της, εν όψει του μεγάλου κινδύνου. Όμως οι κάτοικοι, ιδιαιτέρως οι πλούσιοι, ασχολούμενοι με την αύξηση των ατομικών τους εσόδων, αδιαφορούσαν, με αποτέλεσμα η πόλη ομοιάζει, όπως τόνισε, με «σεσαθρωμένον» πλοίον που ήταν έτοιμο να βυθισθεί. Επεσήμανε ακόμα ότι ερημώνονται οι πόλεις, ότι αφανίζονται οι χώρες, ότι καίγονται οι Εκκλησίες, ότι βεβηλώνονται τα άγια και ότι δίδονται τα ιερά σκεύη στα σκυλιά και «παν το ημέτερον γένος, δουλεία παραδιδόμενον και μαχαίρα»… Στη συνέχεια, ο Βρυέννιος παρουσίασε και τα πολλά πνευματικά και ηθικά αίτια, τα οποία κι αυτά θυμίζουν σημερινά!.
Τι σημαίνουν όλα αυτά; Σημαίνουν ότι σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχουν ούτε λίγοι Έλληνες με βάση τα σενάρια για την εξέλιξη του πληθυσμού και την εφιαλτική επιδείνωση του δημογραφικού προβλήματος. Ο δείκτης γονιμότητας συνεχώς κατρακυλάει, αφού ήδη είναι 1,3 παιδιά ανά γυναίκα, ενώ ο δείκτης διατήρησης του έθνους είναι πάνω από 2,3 παιδιά ανά γυναίκα. Από πρόσφατες σημαντικές μελέτες και έρευνες προκύπτει ότι, με βάση τον συγχρονικό δείκτη γονιμότητας, από το 1935 και μέχρι το 1975, δεν αναπληρώθηκε καμία ελληνική γενιά. Από τη γενιά του 1956 και μετά ξεκίνησε μια προοδευτική, αλλά απρόσκοπτη μείωση της γονιμότητας, η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Μεταπολεμικά δεν υπήρξε “baby boom” στην Ελλάδα, όπως συνέβη σε άλλες δυτικοευρωπαϊκές χώρες. Η αύξηση του πληθυσμού στις τελευταίες δεκαετίες οφειλόταν αποκλειστικά στις κατά περιόδους μεταναστευτικές ροές και τη ραγδαία αύξηση του προσδόκιμου ζωής, το οποίο μέσα σε αυτό το διάστημα αυξήθηκε κατά οκτώ χρόνια για τους άντρες και κατά 10 χρόνια για τις γυναίκες.
Επίσης, από στοιχεία προκύπτει ότι ο συντελεστής γεννητικότητας (αριθμός γεννήσεων ανά 1000 κατοίκους) που ήταν το 1950 στο 18,37 έπεσε το 1990 στο 10,03, ενώ ο ακαθάριστος συντελεστής θνησιμότητας αυξήθηκε την περίοδο από το 7,24 στο 9,16 λόγω της βαθμιαίας γήρανσης του πληθυσμού παρά τη μείωση της θνησιμότητας σε κάθε ηλικία. Επίσης, αναλογία των γυναικών που έχουν ένα μόνο παιδί αυξάνεται στις τελευταίες δύο δεκαετίες. Από 41,5% το 1970 έφθασε το 1987 στο 45,4%. Η αναλογία των γυναικών που έχουν δύο παιδιά παραμένει σχεδόν αμετάβλητη γύρω στο 33-39%, ενώ αντιθέτως μειώνεται η αναλογία των γυναικών με τρία παιδιά από 13.39% σε 12% και των γυναικών με τέσσερα και άνω από 7,1% σε 4.8%. Για να ανακοπεί η μείωση των γεννήσεων και για να εξασφαλισθεί η ανανέωση του πληθυσμού και η επιβίωση του Ελληνισμού πρέπει να δοθεί μεγάλη σημασία και να τεθεί ως στόχος το τρίτο παιδί. Οι κυριότερες διαπιστώσεις της μελέτης είναι οι ακόλουθες: Ο δείκτης γεννήσεων μέσος αριθμός τέκνων ανά γυναίκα αναπαραγωγικής ηλικίας, από το 1950-1980 διατηρήθηκε στο 2,2, που ήταν ένας δείκτης πάρα πολύ ικανοποιητικός, όταν ληφθεί υπ’ όψη ότι ο δείκτης ανανέωσης των γενεών είναι 2,4 ή 2,3. Στη συνέχεια, το 1990 όμως ο δείκτης έπεσε επικίνδυνα στο 1,4 με αποτέλεσμα η φυσική αύξηση του πληθυσμού στην δεκαετία του ’80 να σημειώσει δραματική μείωση και να φθάσει στο 1%, ενώ πριν το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο ήταν 12-13%. Το 1951 η αναλογία των ηλικιωμένων ατόμων στη χώρα μας (άνω των 65 ετών) ήταν 6,5% και το 1984 (τελευταίο έτος αναφοράς της μελέτης) ανήλθε στο 13,3%, ενώ η αναλογία των υπερηλίκων (άνω των 75 ετών) από 2,1% ανήλθε στο 5,4%. Στον μεγαλύτερο ασφαλιστικό οργανισμό, το ΙΚΑ, η αναλογία συνταξιούχων-ασφαλισμένων είναι σήμερα 1:2,5, ενώ θα έπρεπε βάσει των διεθνών δεδομένων να είναι 1:4,5 για την ομαλή οικονομική πορεία των οργανισμών. Στο δημόσιο η αναλογία αυτή είναι 1:1. Η διάρκεια της προσδοκώμενης ζωής στη χώρα μας από 63,4 έτη το 1950 ανήλθε σε 72,5 το 1985 για τους άνδρες και σε 77,6 για τις γυναίκες. Ο δυσμενής όμως αυτός συσχετισμός των ηλικιών επέφερε και θα επιφέρει όχι μόνο μεγάλες κοινωνικοοικονομικές συνέπειες αλλά και εθνικές σε χώρες, όπως η Ελλάς, τονιζόταν, εύστοχα, σε άλλη μελέτη.
Πέρα από την εφιαλτική συρρίκνωση του νεανικού πληθυσμού, οι Έλληνες τα τελευταία 80 περίπου χρόνια δίνουν την εντύπωση ότι, αφρόνως, πριονίζουν το κλαρί όπου κάθονται, δηλαδή δεν αγαπούν τη χώρα τους. Διότι, δεν μπορεί να δικαιολογηθούν αλλιώς οι επιθέσεις ή κακοποιήσεις θεσμών, οι οποίοι, όπως λέει ο Σωκράτης κρατούν όρθια μια πολιτεία. «Δεν μπορεί να σταθεί όρθια μια πολιτεία, τονίζει, όταν ποδοπατούνται οι θεσμοί», οι πυλώνες της. Και πράγματι δεν έχει μείνει τίποτε σχεδόν όρθιο.
-Συνεχώς καταπατείται το Σύνταγμα με τη μη εφαρμογή βασικών διατάξεών του.
-Απαξιώνεται η Βουλή με τη μετατροπή της σε … «γκαζόζα»!
-Χτυπιέται η Δικαιοσύνη με τις γνωστές επιθέσεις των κυβερνήσεων σε αποφάσεις που δεν αρεστές σε εκείνες και που αυξάνουν το κομματικό κόστος!
-Καταστρέφεται η παιδεία με την άλωση της γλώσσας και τη θεοποίηση της ανορθογραφίας και της λεξιπενίας μετά την επίμονη πρόταση για εισαγωγή της φωνητικής γραμματικής και του … λατινικού αλφάβητου, την οποία προωθούσαν μεθοδικά πριν από 140 χρόνια ο Γληνός και άλλοι αριστερομαξιστές της εκπαιδευτικής «πρωτοπορίας»! Έτσι, επαληθεύεται και η προφητεία του αποστόλου Παύλου στην Β΄ Επιστολή προς Τιμόθεον , η οποία έχει ως εξής: «Θα υπάρξει καιρός που δεν θα ανέχονται την υγιή διδασκαλία, αλλά κατά τις δικές τους επιθυμίες θα μαζέψουν για τους εαυτούς τους σωρό από δασκάλους, επειδή θα αισθάνονται φαγούρα στα αυτιά, και αφενός θα αποστρέψουν την ακοή τους από την αλήθεια, αφετέρου θα εκτραπούν προς τους μύθους».
-Αποθεώνεται η ισοπέδωση και θεοποιείται η ήσσων προσπάθεια με τη μη αξιολόγηση, με την κατάργηση της βαθμολόγησης, της ατιμωρησίας του «σκασιαρχείου» και, κυρίως, με τη «ετυμηγορία» η «η αριστεία είναι ρετσινιά» και ο Όμηρος, με το «αιέν αριστεύειν…» που τη «δίδασκε» στυγνός «καπιταλιστής» και «αντιδραστικός» στην εισαγωγή του «σοσιαλιστικού ιδεώδους στα σχολεία, που είναι σύμμαχος με τον «μαθητή κουμπούρα»!!!
-Κατάργηση της μακραίωνος ιστορίας της Ελλάδος με την προώθηση συνεχώς της «μη εθνοκεντρικής θεώρησής της» ή την επιβολή της εθνομηδενιστικής θεωρίας με το χαρακτηρισμό σημαντικών εθνικών γεγονότων ως «μύθων» (Ελληνική Επανάσταση του 1821, «Κρυφό Σχολειό», «Χορός του Ζαλόγγου», Έπος το ’40 και άλλα) ή τον χαρακτηρισμό των Μακεδονομάχων ως «Τζιχαντιστών», των ηρώων του 1821 ως … «Κατσαπλιάδων», των Βλάχων ως μεσελλήνων (αυτοί που έδωσα όλο το αίμα και όλο το πουγκί τους για την Ελλάδα!) και άλλα.
-Καταπατούνται σύμβολα, ιερά και παραδόσεις, όπως για παράδειγμα, η σημαία, που θεωρείται «πανί»!
-Δεν υπάρχει πια πίστη των Ελλήνων προς την πατρίδα και σε θεσμούς. Αν δεν είχε αυτή την πίστη, δεν θα έλεγε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης τη γνωστή, ηχηρότατη, φράση: «Ο Θεός έδωσε την υπογραφή του για την ελευθερία της Ελλάδος και δεν την παίρνει πίσω». Αν δεν είχε την πίστη αυτή ο βασικός πρωταγωνιστής του κινήματος της 3ης Σεπτεμβρίου 1844 Γιάννης Μακρυγιάννης, καθώς πολιορκούνταν, δεν θα συνέτασσε τη διαθήκη του επικαλούμενος την πατρίδα και τον θεό και κρατώντας τη σημαία! Αν δεν είχε την πίστη αυτή δεν θα έλεγε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης «Οι Έλληνες είναι τρελοί, αλλά έχουν θεόν φρόνιμον» (Βλαχογιάννη, Ανθολογία, σελίδα 219). Αν δεν είχαν αυτή την πίστη δεν θα ορκίζονταν οι Φιλικοί «ενώπιον του αληθινού Θεού..» Ο Μακρυγιάννης κατέδειξε τη λατρεία του προς την πατρίδα με τα ακόλουθα λόγια: «Αν είναι η πατρίδα μου αχαμνά, δέκα μάτια να΄ χω στραβός θανά είμαι» ή «Πατρίδα, πατρίδα ήσουνε άτυχη από ανθρώπους να σε κυβερνήσουν». Ο Γεώργιος Καραϊσκάκης πληγωμένος θανάσιμα είπε τα τελευταία λόγια για την πατρίδα: Εγώ πεθαίνω, όμως εσείς να είστε μονοιασμένοι μα να βαστήξετε την πατρίδα» (Βλαχογιάννη, Μακρυγιάννη «Απομνημονεύματα», τ. Α, σελίδα 318).
-Οι δεσμώτες βιωματικών επιθυμιών και ιδεοληψιών δεν θέλουν να γνωρίζουν την αλήθεια. «Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώση υμάς», αναφέρει το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο». Δηλαδή, η αλήθεια προκαλεί φαγούρα και έτσι καταφεύγουν στους μύθους. Το είπε άλλωστε και ο «σύντροφος» Βλαδίμηρος Ίλιτς Λένιν: «Η αλήθεια είναι μια μικροαστική εμμονή», ενώ ο εθνικός μας ποιητής Διονύσιος Σολωμός έλεγε ότι «πρέπει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθές».
Έτσι (λυπάμαι που το λέω) δεν συμμερίζομαι ούτε τη λανθάνουσα αισιοδοξία του κ. Λιναρδάτου, αλλά ούτε και του δικού μας εθνικού ποιητή, του Κωστή Παλαμά που υπάρχει στο "Προφητικό" του, στον "Δωδεκάλογο του γύφτου" . Είναι οι στίχοι που γράφτηκαν ύστερα από τον πόνο και τη ντροπή του `97. Η πίστη στα πεπρωμένα της φυλής μας, ποτέ δεν του λειψε. Σαν προφήτης της Γραφής προφητεύει ολάκερο το ζοφερό δρόμο της, αλλά και τη δραματική της κάθαρση και τελείωση:
"Και θα φύγης κι από το σάπιο το κορμί,
ω ψυχή, παραδαρμένη από το κρίμα,
και δε θα ρθη το κορμί μια σπιθαμή
μέσ` στη γη να την κάμη μνήμα,
κι άθαφτο θα μείνη το ψοφήμι,
να το φάνε τα σκυλιά και τα ερπετά,
κι ο καιρός μέσα στους γύρους του τη μνήμη
κάποιου σκέλεθρου πανάθλιου θα βαστά.
Όσο να σε λυπηθεί της Αγάπης ο Θεός,
και να ξημερώσει μια αυγή
και να σε καλέσει ο λυτρωμός,
ω ψυχή παραδομένη από το κρίμα!
Και θ` ακούσεις τη φωνή του λυτρωτή,
θα γδυθείς της αμαρτίας το ντύμα,
και ξανά κυβερνημένη κι αλαφρή
θα σαλέψεις σαν την χλόη, σαν το πουλί,
σαν το κόρφο, το γυναικείο, σαν το κύμα,
και μην έχοντας πιο κάτου άλλο σκαλί
να κατρακυλήσει, πιο βαθειά
στου κακού τη σκάλα,
για τ` ανέβασμα ξανά, που σε καλεί,
θα αισθανθείς να σου φυτρώσουν, ω χαρά!,
τα φτερά,
τα φτερά τα πρωτινά σου τα μεγάλα!".
Όπως διαπιστώνετε, ο Παλαμάς τελικά είναι αισιόδοξος ότι στο τέλος η χώρα θα σωθεί, θα αναγεννηθεί, θα φυτρώσουν τα φτερά τα μεγάλα. Ίσως, την αισιοδοξία αυτή ο Παλαμάς στήριζε σε παραδοχές, σε αξίες, σε θεσμούς και ιδανικά, τα οποία σήμερα όλα σχεδόν ποδοπατούνται και σε ένα φύλακα άγγελο, που δεν έχουν μόνο οι άνθρωποι, αλλά και οι ιδιώτες, τα έθνη, όπως υποστήριζε ο Μέγας Βασίλειος, υπό την προϋπόθεση όμως ότι θα υπάρχει πίστη σ΄ αυτόν, θα επιζητείς αυτόν, θα επικαλεσθείς αυτόν…
Και κλείνω το σημείωμα αυτό με τα παρηγορητικά λόγια που διασώζονται στον «Θεόκριτο ( 4.41): Θαρσείν χρη (φίλε Βάττε, τάχ’ αύριον έσσετ’ άμεινον» (=Αγαπητέ Βάττε, το αύριο ίσως θα είναι καλύτερο) της Σικελίας, κουβεντιάζουν για όσα τους ενδιαφέρουν και ο ένας τους προσπαθεί με τα λόγια αυτά να παρηγορήσει τον άλλο, το Βάττο, για τον καημό του. Έχει επικρατήσει αυτή η ρήση να λέγεται συχνά για παρηγοριά, όταν η κατάσταση δεν είναι ευχάριστη, σαν κήρυγμα αισιοδοξίας. Κι αυτό το αφιερώνω με εκτίμηση στον κ. Λιναρδάτο…